Garanţia pentru asfaltul nou turnat pe DN 7 a expirat de câteva luni, iar gropile au început deja să creeze mari probleme în trafic, autorităţile fiind nevoite să impună restricţii de viteză.
Autor: Daniela Androne
Cei 158 de kilometri din judeţul Arad ai DN 7 au fost reabilitaţi complet între 2007 şi 2009, cu 54 de milioane de euro. Asfaltul a inceput să sară însă la doar câteva luni de la expirarea garanţiei de trei ani, astfel că reparaţiile vor fi făcute din bani publici.
Pentru şoferi, mai grav este că pe unele segmente ale drumului nu pot circula cu mai mult de 30 de kilometri la oră. Aceasta este viteza maximă admisă în urma restricţiilor impuse de autorităţi.
“A fost necesară restricţionarea vitezei pe mai multe segmente, fiecare de câţiva kilometri, pe care au aparut numeroase gropi. Pe acestea, se poate circula cu viteze cuprinse între 30 şi 50 de kilometri la ora, în funcţie de starea carosabilului”, a declarat Ioan Pert, inginer sef in cadrul Secţiei de Drumuri Naţionale Arad.
Mai precis, este vorba de opt segmente ale drumului, de departe cel mai afectat fiind cel cuprins între Nădlac şi Pecica, unde restricţia de viteză e de 30 de kilometri la oră. Asta, în condiţiile în care Nădlac este principala intrare în ţară dinspre Europa.
Şoseaua mai este afectata de gropi în apropiere de localităţile Vladimirescu, Lipova, Conop, Bârzava, Varadia de Mureţ, în aceeaşi situaţie fiind centura rutieră de Nord-Vest a municipiului Arad, care face parte din DN7.
Reprezentanţii Secţiei de Drumuri Naţionale Arad spun că nu s-a putut interveni până acum pentru reparaţii din două motive: ploile şi lipsa unui contract cu o firmă de specialitate. Aceasta din urmă problemă va fi rezolvată în cel mult două săptămâni, licitaţia de întreţinere şi reparaţii fiind câştigată de o firma spaniolă, care va raspunde de DN7 în următorii doi ani, informează ProTv.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News