Dodge va crea o mașină „muscle” electrică în 2024.
Dodge a anunțat că va crea o mașină „muscle” electrică în 2024. Potrivit The Verge, anunțul a venit joi, 8 iulie, în cadrul unei prezentări a strategiei de electrificare a companiei mamă a Dodge, Stellantis.
Totuși, modalitatea de a anunța noua mașină electrică a Dodge a fost una ciudată. CEO-ul Dodge, Tim Kuniskis, a spus cu câteva minute înainte, cu mare mândrie, că compania sa nu va vinde mașini electrice. Ulterior, acesta a adăugat: „Dacă un încărcător face un model Charger mai rapid, atunci suntem de acord cu asta”.
AWD EV “eMuscle” from @Dodge ???? pic.twitter.com/O8UkGP49Ei
— Josh Welton (@BrownDogWelding) July 8, 2021
Kuniskis a recunoscut mai apoi că declarația sa are o hibă. Acesta a recunoscut că este o „limită” a ceea ce poate reuși o mașină pe benzină. „Inginerii noștri au atins o limită practică a ceea ce putem stoarce dintr-un motor cu combustie internă”, a mai spus CEO-ul. „Aceștia înțeleg că motoarele electrice ne pot oferi mai multe. Și acum știm o tehnologie care le poate oferi clienților noștri un avantaj”.
Stellantis este cel mai recent producător auto care să găzduiască evenimente de briefing privind strategia de electrificare a mașinilor sale. În trecut, Tesla, Volvo și Volkswagen au făcut același lucru, subliniind cum vor aborda viitorul electric al automobilelor. Stellantis este al patrulea producător auto din lume și unește 14 mărci: Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram și Vauxhall.
Deși piața automobilelor a fost afectată grav pe timpul pandemiei, interesul cumpărătorilor a crescut pentru mașinile electrice. Una din nouă maşini noi vândute pe piaţa europeană anul trecut a fost un vehicul electric sau hibrid plug-in, livrările de automobile cu emisii scăzute au crescut în pofida pandemiei COVID-19, care a afectat semnificativ evoluţia pieţei auto, se arată într-un raport publicat marţi de Agenţia Europeană de Mediu (AEM), transmite Reuters, scrie Agerpres.
Tendinţa ascendentă a vânzărilor de vehicule electrice a dus la un declin de 12% al emisiilor medii de dioxid de carbon (CO2) ale maşinilor noi vândute în 2020 în Europa, comparativ cu 2019, o modificare substanţială după ce în precedenţii trei ani s-a înregistrat o creştere a emisiilor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News