Două bretele importante ale nodului rutier de la Sebeș – Lancrăm se vor deschide joi, 15 iulie, traficului. Acestea vor asigura legătura între Autostrada A1 Deva – Sibiu și Autostrada A10 Sebeș – Turda.
Potrivit unui reprezentant al constructorului Impresa Pizzarotti, mai este nevoie de un control al poliției rutiere, urmând ca, dacă totul este în regulă, cele două bretele să fie deschise joi după-amiază, scrie Alba24.
Este vorba despre bretelele care vor asigura legătura dintre Autostrada Deva – Sibiu (spre și dinspre Deva) cu Sebeș – Turda, pe ambele sensuri.
Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a declarat anterior că și bretele care fac legătura spre și dinspre Sibiu cu Autostrada Sebeș-Turda, vor fi finalizate până la sfârșitul lunii iulie.
Problema principală pe Autostrada Sebeș – Turda rămâne lotul 2, unde stadiul lucrărilor este de aproximativ 86%.
Constructorul s-a mobilizat în această săptămână, iar CNAIR promite finalizarea lui în acest an.
Dacă promisiunea făcută de constructor ministrului va fi păstrată, până la sfârșitul lunii, unul dintre cele mai importante noduri rutiere din România va fi complet funcțional.
"Cred că prima autostradă care va trece munţii, în România, va fi Pitești - Sibiu - trecerea parţial în Valea Oltului, parţial în Valea Topologului şi apoi în Valea Argeșului. Aceasta este deja în construcţie pe două sectoare. Cel dinspre Sibiu, lotul 1, va fi finalizat anul viitor. Pentru Lotul 5, ultimul, dinspre Piteşti, am făcut toate diligențele şi încep lucrările în teren, în luna iulie. Loturile 2, 3 şi 4, cele mai grele, - sectorul din defileul Oltului, sectorul de traversare în Valea Topologului şi de aici în Valea Argeșului - sunt în licitaţie", a spus Cătălin Drulă, în emisiunea "În fata naţiunii", de la Antena 3.
"Dacă am fi avut un proiect tehnic făcut, acum puteam vorbi de licitaţie pentru construcţie sau, dacă aveam o licitaţie făcută acum doi, acum puteam vorbi de faimoasele excavatoare în teren, că s-a mai vorbit de ele, în 2013 - despre buldozere şi corturi pe această autostradă. Ultimul studiu de fezabilitate datează din 2005 - e mai de grabă sumar, se făcea la un nivel de detaliu relativ mic. Acum, avem în curs de elaborare un contract mare pentru proiectul tehnic, cu investigații de teren, cu modelare a geotehnicii, cu proiectarea tunelurilor, a podurilor. Când este gata - şi asta nu se face peste noapte, că dacă te grăbeşti construcţia durează zece ani - îl lansăm în licitaţie", a spus ministrul Transporturilor.
Întrebat de jurnalista Sabina Iosub "credeţi că, pe durata vieţii noastre, o să ajungem, pe autostradă, la Braşov?", Cătălin Drulă a spus: "Da. A sunat oarecum bizar întrebarea dumneavoastră".
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News