Două femei din Botoșani, speriate, după ce mașinile lor au sunat automat la 112 în timp ce ștergeau praful

Două femei din Botoșani, speriate, după ce mașinile lor au sunat automat la 112 în timp ce ștergeau praful / Foto: Pixabay, de StockSnap
Două femei din Botoșani, speriate, după ce mașinile lor au sunat automat la 112 în timp ce ștergeau praful / Foto: Pixabay, de StockSnap

Două șoferițe din Botoșani și-au făcut mașinile să sune din greșeală la 112 în timp ce ștergeau praful.

Două femei din Botoșani s-au speriat, după ce mașinile lor au sunat automat la 112 în timp ce ștergeau praful. Acestea s-au trezit cu polițiștii și ambulanțele lângă ele fără să știe inițial ce s-a întâmplat, scrie Monitorul de Botoșani. Se pare că atunci când își făceau curățenie în mașini, moment în care au apăsat butonul de panică fără să știe că în acest fel au alertat echipajele de intervenție.

Una dintre aceste femei abia ce își cumpărase mașina nouă. O curăța de praf pe interior, iar când a început să șteargă cu o lavetă și luminile din plafon a deschis și capacul de protecție al butonului eCall, pentru a-l lustrui mai bine. În momentul în care l-a apăsat, mașina a apelat automat la 112. În plus, sistemul mașinii a trimis și locația și starea de urgență iminentă.

„Apelul a fost direcţionat către un server de la Bucureşti, iar de acolo redirecţionat la Botoşani, cu coordonatele GSP ale aşa-zisului accident. Este o procedură standard în cazul maşinilor care au astfel de sisteme”, a spus un medic din cadrul SJA Botoşani.

„În cursul anului 2021 au fost două astfel de apeluri, însă niciunul nu s-a confirmat, fiind vorba despre apelări făcute din greşeală”, a precizat agent principal Delia Nenişcu, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului de Poliţie Judeţean Botoşani.

Ce este sistemul eCall

eCall este un sistem instalat în vehicule în toate țările UE care efectuează automat un apel gratuit către numărul de urgență 112, în cazul în care mașina este implicată într-un accident rutier grav, sau către un server special, către un dispecerat al companiei care a vândut maşina. Sistemul eCall poate fi accesat și manual, prin apăsarea unui buton.

Sistemul funcționează în toate țările din UE. Oriunde nu s-ar afla șoferul, dacă mașina acestuia este implicată într-un accident grav, va fi pusă în legătură cu cea mai apropiată rețea de intervenție în situații de urgență. Nu contează de unde este cumpărată mașina sau unde a fost înmatriculată. Totuși, șoferii ar trebui să fie foarte atenți să nu activeze acest sistem accidental, iar echipele de intervenție să vină în zadar, din cauza unei alarme false.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel