Barilla nu poate evita un proces colectiv pentru publicitate înșelătoare despre originile pastelor, a decis săptămâna aceasta un judecător al SUA.
În discuție este sloganul ”Marca nr. 1 de paste în Italia”, despre care procesul spune că îi poate determina pe clienți să creadă că este de fapt fabricat în Italia.
Clienții care au intentat procesul anul trecut, Matthew Sinatro și Jessica Prost, au spus că au cumpărat mai multe cutii de paste Barilla crezând că sunt produse în Italia, potrivit USA Today.
Ei au mai spus că Barilla își prezintă greșit originea italiană, deoarece folosește culorile drapelului Italiei, ”perpetuând și mai mult ideea că produsele sunt paste autentice din Italia”. În campania lor publicitară Barilla pune accent pe ingredientele folosite în fabricarea pastelor: ”paste italiene autentice, făcute din ingrediente din Italia și fabricate în Italia”. Potrivit reclamanților, acest lucru este o înșelătorie: pastele sunt făcute în Iowa și New York.
Barilla a fost fondată în 1877 în micul oraș italian și a crescut ca ”grup internațional prezent în peste 100 de țări”.
Judecătorul a decis săptămâna aceasta că perechea de reclamanți a suferit ”un prejudiciu economic” și a prezentat suficiente dovezi că nu ar fi cumpărat Barilla dacă ar fi știut că nu a fost făcută în Italia. O cutie de Barilla poate costa de două ori mai mult decât o cutie de paste de fabricație SUA.
Citește și:
O companie a decis, aproape din senin, să anunțe 280 de concedieri. 280 de familii s-au trezit catapultate într-un coșmar peste noapte.
Este cazul Flextronics din Trieste, care, pe 12 mai, a anunțat decizia de a rezilia contractele a 280 de lucrători (din totalul de 560).
Drama muncitorilor: O tragedie bruscă
O dramă care afectează zeci de familii, care au ipoteci de plătit și copii de întreținut: ”În 2019 am reușit să obțin un credit ipotecar grație unui fond de garantare, dar ce voi face în următoarele luni? Nu cred că voi putea plăti toate facturile și ratele. Iar în companie sunt multe cazuri dramatice, cupluri tinere care lucrează în firmă și amândoi se găsesc șomeri, familii care au de suportat ipoteci și cheltuieli”, explică un muncitor din cadrul companiei.
”Totul s-a întâmplat fără avertisment. Momentan nu știm când ne vor concedia, dar presupunem că se va întâmpla în scurt timp, până la sfârșitul lunii”, explică un reprezentant sindical.
De ce decide compania să-și concedieze jumătate din personal și să vină în România?
Se pare că la bază există o strategie foarte specifică, după cum a declarat, pentru publicația Today, Marco Relli: ”Principalul client al Flex este Nokia, care reprezintă 80% din comenzi. Înainte, produsul a fost proiectat, dezvoltat și construit în fabrica din Trieste, dar acum compania intenționează să păstreze partea de proiectare și inginerie în Italia, profitând de nivelul ridicat de profesionalism garantat de muncitori, pe lângă portul și logistica din Trieste. Pentru a câștiga și mai mulți bani, compania este mutată în România. Doar partea de asamblare a produsului, unde costul forței de muncă este mult mai mic decât cel italian. Nu există alte motive, dacă nu cel al simplului concept economic”, declară secretarul general al Fiom-Cgil Trieste, Marco Relli.
Concedieri inadmisibile, muncitorii au ieșit în stradă
Între timp, muncitorii și sindicatele au pus în mișcare mașina de protest: muncitorii au ieșit în stradă și vor continua să facă acest lucru, pentru a se opune unui plan de concediere ”inadmisibil”, potrivit responsabilului departamentului pentru activitățile productive din Friuli Venezia Giulia, Sergio Emidio Bini.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News