O navă care operează la gura de vărsare a canalului Bâstroe are un pescaj de 5 metri.
Chiar dacă Ministerul Infrastructurii de la Kiev a confirmat de curând că lucrările efectuate la canalul Bâstroe au crescut adâncimea acestuia de la 3,9 metri la 6,5 metri, ambasada Ucrainei a susținut că aceste dragări sunt efectuate doar pentru a decolmata canalul respectiv.
Ieri, premierul Nicolae Ciucă, a susținut că lucrările de întreţinere vizează o adâncime de maximum 3,5 metri, iar ce depăşeşte această adâncime înseamnă adâncirea canalului.
CITEȘTE ȘI - Scandal Bâstroe. Bogdan Chirieac: Administrația din România se dovedește depășită de cele mai elementare lucruri
Siteul marinetraffic.com oferă posibilitatea de a vedea, în timp real, toate navele de pe glob și detalii despre acesta. Astfel, am mers în zona de vărsare a canalului Bâstroe. În prezent, în zona respectivă se află cinci nave, dintre care două au un pescaj de peste 5 metri.
Astfel, nava Hegemann IV, o dragă cu pâlnie de aspirație, care a operat în ultima perioadă în zona de vărsare a canalului Bâstroe, are un pescaj de cinci metri. Nava este sub pavilion Tanzania, iar portul de origine este Bremen, Germania.
O altă navă, Valmiera, cu un pescaj de 4,4 metri a intrat chiar în această dimineață pe canalul Bâstroe. Aceassta este sub pavilion Comoroe.
O altă navă, Necati Cavusoglu, cu un pescaj de 5,3 metri, a ieșit în această dimineață de pe canalul Bâstroe. Aceasta se află sub pavilion Barbados, iar portul de origine este Bridgetown.
Și alte nave care au ieși în ultimele ore de pe canalul Bâstroe și care au un pescaj peste 4 metri pot fi găsite în zona de vest a Mării Negre.
CITEȘTE ȘI - Ambasadorul Ucrainei, convocat la MAE. Calea de navigație, inițiată de Ucraina în Delta Dunării, pe masa discuțiilor
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News