După articolul ”Afirmația care a scos din minți un curier din București. Ce-a urmat întrece orice imaginație! ORICINE o poate păți”, am primit un mesaj.
Un cititor, fost curier la Amazon în UK, ne-a povestit ce se întâmplă la firma de curierat în care a lucrat versus situația din România.
”Considerati asta un drept la replica pentru articolul "Afirmatia care a scos din minti un curier din Bucuresti" din 04.10.2019.
Imi pare rau pentru conflictul dvs.
Cred ca traim un stres prea mare in Romania creat de autoritati care pun o presiune inimaginabila pentru un englez spre exemplu, pe cetatean, stres care se rasfringe asupra relatiilor interumane.
Pe este acest stres, pentru anumite categorii socioprofesionale apare stresul provocat de relatia cu stapinul (clientul de foarte multe ori se comporta ca un stapin) ceea ce duce la conflicte.
Am 51 de ani, am lucrat in curierat la Amazon in UK. Am legaturi cu activitatea de curierat si in Romania. Un curier in România are intre 70 si 100 de clienti intr-o zi. Nu are cum sa sune un client cu 1 h inainte pentru ca in momentul cind a facut o livrare îi apare urmatoarea livrare pe device si atunci stie undeva va efectua urmatoarea oprire. In UK este la fel.
Clientul roman are avantajul ca poate fi sunat de curier. La Amazon UK, curierul nu are access la nr. de tel. al clientului pentru ca este confidential. Nici un curier nu isi abandoneaza ruta la livrarea cu nr 60 spre exemplu pentru a se intoarce sa faca livrarea 30 si apoi sa reia ruta de la 60 in sus pentru ca pierde foarte mult timp si ar insemna sa lucreze 12-14 ore pe zi (ceea ce este ilegal din partea statului Roman) si nu i se platesc ore suplimentare.
Va sfatuiesc, daca aveti un bun vecin in proximitatea dumneavoastra, sa directionati curierul acolo, dar sa nu fie in alt bloc, pe alta strada samd. pentru ca daca se intimpla ceva cu coletul dumneavoastra si exista o plingere, curierul plateste fiindca seful lui îl invinovateste ca a livrat coletul la alta adresa decit cea de pe device. Device: aparat tip tel. al carui soft coordoneaza curierul spre client pentru a efectua livrarile.
Curierului i se poate reprosa nepolitetea si dorinta de razbunare. Dumneavoastra ce va reprosati?
Stiti citi clienti trateaza curierul cu impertinenta si cu aere de falsa superioritate? Este de ajuns un topirlan cu X6 la scara care il ia la rost ca "ce, ba, nu puteai sa vii mai tirziu" si urmatoarea jumatate de ora esti plin de nervi, dar trebuie sa livrezi in continuare. Raspunsul corect pentru topirlan este: ”Nu. Nu pot veni mai târziu”. In schimb poti primi fel de fel de injective. Va anunt ca nu traim intr-o lume perfecta. O zi placuta sa aveti”, mi-a scris cititorul DC News.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu