Drulă avea ce învăța de la Dragnea, pentru manevra de salvare a TAROM

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, plănuiește salvarea Tarom cu un ajutor de stat de 150-200 de milioane de euro. Această injecţie de capital ar putea sau nu să fie aprobată de Comisia Europeană.

Publicitate

Planul lui Drulă de redresare al Tarom prevede ca 400 de oameni să fie disponibilizați, astfel încât operatorul aerian naţional să revină pe profit în 2024 sau 2025, când va avea doar 1.000 de angajaţi. Ca să fie sigur că planul nu va fi contestat de cei ce urmează să fie dați afară, Drulă mai spune că ajutorul de stat e condiționat de disponibilizări.

Desigur, USR-PLUS are marele merit de a fi salvat România de Dragnea, dar dacă nu ar fi fost orbit de furia luptei cu ”ciuma roșie” Drulă ar fi putut vedea ce au făcut guvernele PSD pentru a salva CFR Călători. Mai precis, au acordat CFR o finanțare care nu a avut nevoie de acordul Comisiei Europene. Transportul gratuit pentru studenți însemna bilete vândute și bani încasați de operatorul feroviar național , iar Dragnea intenționa să extindă sistemul și pentru cursele interne de avion. ”Preşedintele PSD Liviu Dragnea a declarat că i se pare o idee bună ca statul să deconteze pentru studenţi 50% din biletele de transport aerian intern, după ce o tânără i-a propus acest lucru, motivând că există schimburi de experienţe între facultăţi, scria Mediafax, în mai, 2019. Poate că era o simplă declarație electorală, înainte de europarlamentare...

Dar, dacă, în afară de PR, ministrul Transporturilor știa să facă și planuri de finanțare, putea profita de Campionatul European de fotbal, de exemplu. Suporterii francezi s-au plâns că prețul biletelor de avion a urcat foarte mult în perioada meciurilor. Pentru a ajunge de la Paris la București, scrie Le Parisien, se plătește de cinci ori mai mult ca de obicei, adică aproape 550 de euro, iar zborul presupune escale la Varșovia sau Istanbul, ceea ce înseamnă 13 ore, pentru un drum care dura maximum trei.

Decât să dea bani TAROM pentru a sta cu avioanele în hangar, Drulă ar fi putut acoperi o parte din cheltuielile charterelor care să aducă suporterii la meciurile din București, la un preț rezonabil. Nu ar fi stricat României, sau mai precis Capitalei, o ”invazie” de turiști din Franța. Deși, având în vedere mizeria din sectorul 1 și invazia de șobolani, poate nu era cel mai bun moment pentru a aduce în țară câteva zeci de mii de cetățeni europeni. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

acest articol reprezintă o opinie
Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel