Drumuri închise la primii fulgi de nea. Transporturile, blocate între parazăpezi și parandărăt

Reporterii, ca și sutele de șoferi blocați pe șosele la prima zăpadă, au pornit în căutarea vinovatului pe un drum greșit. În mare măsură, tirul a fost îndreptat spre autoritățile locale, protejând astfel centrul, respectiv instituțiile care puteau preveni dezastrul din trafic.

De ce nu intervin autoritățile, așa îi certau jurnaliștii pe prefecți și primari, de ce nu degajează drumul, de ce nu ne-a adus nimeni apă și mâncare, că stăm de nouă ore în viscol?

La ultima întrebare răspunsul e simplu: mai ajută-te și singur, tu cetățenule! O sticlă cu apă, un pachet de biscuiți poate să-și ia fiecare, la drum, dacă nu e un bebeluș născut într-o Salvare blocată de nămeți. Cateringul era ultima problemă de care să se ocupe autoritățile.

Cauzele blocajelor au fost două. În majoritatea situațiilor, tirurile au derapat și au blocat șoșeaua pe ambele sensuri. Ici-colo, s-au adunat troiene, la care utilajele de deszăpezire nu puteau ajunge din cauza tirurilor răsturnate.

Asta arată că parazăpezile au fost montate greșit, ori că nu sunt suficiente. Răspunderea, evident, este a CNAIR.

Tirurile au derapat și s-au răsturnat fiindcă nu erau echipate corespunzător, spune chiar purtătorul de cuvânt al CNAIR. Fie nu aveau lanțuri, fie cauciucurile uzate nu asigurau aderența necesară.

ANM a anunțat cu trei zile înainte că vin ninsori. A precizat și ora la care va ninge în fiecare localitate, iar prognozele au fost exacte. Cu trei zile înainte, Ministerul Transporturilor putea să intervină. Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier avea timp berechet să inspecteze garajele firmelor de transport și să-i avertizeze pe patronii acestora. Și să verifice în trafic, împreună cu RAR și Poliția Rutieră, dacă tirurile sunt ”echipate corespunzător”. Amenzi, înainte, recuperarea prejudiciilor și a cheltuielilor generate de tirurile eșuate, după? Nu s-a făcut nimic, nu s-a lăudat nimeni.

Nu ar fi stricat nici deplasarea unui inspector în vamă, vineri, ca să verifice tirurile bulgărești sau turcești, nici scoaterea unor echipaje de control pe șosele care să oprească, dacă nu traficul pe Drumul morții, măcar tirurile-capcană.

Dar, de, veneam după o vacanță de două săptămâni de Revelion și o minivacanță de Ziua Unirii întinsă până marți, inspectorii or fi fost prea obosiți, săracii, să iasă joia din casă. Iar la Ministerul Transporturilor, care coordonează ISCTR și RAR, vinerea e zi scurtă, și oricum, în luna mai vine rotativa, dacă n-o rămâne blocată în zăpadă și ea.  

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

acest articol reprezintă o opinie
Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
NoMy - smt4.5.3
pixel