EXCLUSIV  "Drumurile morţii" din România, şoselele pe care se produc cele mai multe accidente: Şoferii nu înţeleg că pe un drum bun se merge în siguranţă, înţeleg că se merge TARE

Sursă foto: Facebook ISU Suceava
Sursă foto: Facebook ISU Suceava

România cunoaște foarte bine sintagma ”drumul morții”, atribuită diferitelor porțiuni de şosea pe care în mod repetat se produc accidente. Cine este, însă, principalul vinovat? 

Poate că România nu mai are toate drumurile rele, neasfaltate, cu gropi, pe care le-a adunat retorica colectivă atunci când se spune că ”nu avem drumuri”, însă odată cu îmbunătățirea unor porțiuni numărul victimelor și a celor care își pierd viața pe ele nu scade. 

”Mentalitatea generală este că avem accidente și suntem pe primul loc în Europa la sânge pe șosea, morți și răniți pe șosea sau pe ultimul loc la siguranță rutieră pentru că nu avem drumuri. Asta spunea cam toată lumea. Odată ce au început să se facă drumurile din ce în ce mai bune, să se modernizeze, și aici mă refer în special la drumurile principale care străbat România, DN1, DN2, DN6, DN7, DN5, înspre Moldova, înspre Ardeal, înspre Muntenia. a trecut numărul de victime în aceste zone. Și atunci vine întrebarea: de ce?

Factorul uman, criminalul din spatele ”drumurilor morții”

Răspunsul, de fiecare dată, duce către factorul uman, adică ce face omul, omul de la volan și nu numai, pentru că implicăm și pietonul, și biciclistul și trotinetistul, dar în mod special omul de la volan. Omul de la volan ce face? Face rău. Face rău în sensul că nu este educat cum trebuie, nu are cei șapte ani de acasă, nu este învățat nimic în școala generală, școala de șoferi se face foarte sumar cu o programă insuficientă.

După școala de șoferi nu se mai face nimic, sistemul nostru de pregătire nu mai prevede nimic după aceea, spre deosebire de restul țărilor din Europa, unde se fac tot felul de programe de pregătire, de cursuri de conducere defensivă sau altfel de programe de pregătire. Și se ajunge așa încât șoferii, când se văd pe un drum bun, nu înțeleg că pe un drum bun se poate merge în siguranță, ci înțeleg că pe un drum bun trebuie să meargă foarte tare. Mergând foarte tare, asumându-și tot felul de manevre riscante, pentru că ei nu conștientizează că se pun într-un mare pericol, avem aceste accidente. Toate concluziile duc la factorul uman. Vinovată nu este mașina sau drumul”, a afirmat Titi Aur pentru DC NEWS. 

CITEŞTE ŞI Drumul Morții: Un șofer de 78 de ani, care conducea cu 210 km/h, a provocat un accident cu trei morți

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News


Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel