Incidentul de la Budapesta, când un motor al unei aeronave ATR a luat foc, aduce în discuție politica managerială de la Compania Tarom. Extrem de generoasă când își plătește directorii, firma se poartă tot mai rău cu piloții săi. Înregistrând pierderi de zeci de milioane de euro, din cauza unui management defectuos (renunțarea la slot-urile orare solicitate de public, angajarea unor cheltuieli inutile etc) compania strânge cureaua acolo unde poate, lovind în angajați.
Autor: Ciprian Ciocan
În urma cu patru ani, pe data de 30 decembrie, o aeronavă a companiei TAROM s-a lovit la ora 11.33 de o maşină utilitară, pe pista aeroportului “ Henri Coandă “ din Bucureşti , în momentul în care decola spre Sharm el-Sheikh. În urma impactului, unul dintre motoare a fost avariat, dar incidentul s-a sfârşit fără victime.Piloţii au fost premiaţi cu câte5000 de euro, prime înbani, plus o vacanţă în Tenerife.
O altă cursă TAROM a fost întoarsă din drum săptămâna trecută, după ce unul dintre motoare a luat foc la Budapesta. Fumul de la motorul în flăcări a intrat în cabină, iar pasagerii au avut parte de momente dramatice. Nu se mai putea respira, oamenii au intrat în panică, însoțitoarele de zbor au avut probleme în a reține oamenii pe scaune, altfel riscându-se dezechilibrarea avionului. În aceste condiții, rapiditatea cu care au acționat piloții era esențială, pentru a reduce intervalul de expunere și riscurile. Din fericire, profesionalismul echipajului a făcut ca nimeni să nu fie rănit, iar aparatul a aterizat în sigurantă la Budapesta .
Singura diferenţă dintre cele două incidente este premiul dat piloţilor. Echipajul de la Budapesta nu doar că nu a primit vreo recompensă materială, dar nici măcar nu i s-a oferit un concediu. A doua zi, piloții au fost trimiși în altă cursă, afirmă o sursă din compania Tarom.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu