Aproape 40% dintre angajatorii din domeniul tehnologiei caută pe site-urile de socializare paginile candidaţilor înscrişi în cursa pentru un job, potrivit unui studiu recent.
Companiile sunt interesate în special de profilurile de pe Facebook şi LinkedIn, conform studiului Eurocom Worldwide. 51% dintre firme au deja pagini proprii pe Facebook, 46% au conturi de Twitter, iar 43% sunt prezente pe LinkedIn.
De asemenea, 38% dintre respondenţi spun că vor folosi şi mai intens social media în următoarele 12 luni. Potrivit studiului, CV-ul tradiţional este înlocuit treptat de profilul online, care este mult mai divers şi expresiv.
Potrivit unui raport citat de Guardian.co.uk, angajatorii sunt interesaţi în special de parcursul profesional al candidaţilor, dar urmăresc inclusiv comentariile postate şi like-urile pe care aceştia le dau.
Ce informaţii caută angajatorii despre candidaţi pe Internet
1. Parcurs profesional - 46%
2. Educaţie - 45%
3. Recomandări din partea altora (în special pe LinkedIn) - 33%
4. Hobby-uri, interese - 24%
5. "Like"-uri pe Facebook - 21%
6. Comentarii postate, link-uri - 21%
7. Afilieri la grupuri şi comunităţi online - 21%
8. Poze - 15%
9. Comentarii făcute de prieteni - 10%
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu