Elena Cristian, redactor-șef DCBusiness, a spus ce a pățit cu facturile la energie. E de noaptea minții!
„Rasu’-plansu’ cu facturile la energie (mai mult plansu’, de fapt). Eu sunt client Electrica Furnizare. Acum aproape 4 sapt (după OUG cu recalculare facturi), mi-au stornat facturile lunilor noiembrie și decembrie. Banii au rămas la companie, evident. Zilele trecute mi-a apărut in cont o factura noua (cu termen de plata 11 februarie, deși aceasta a venit pe 17-18 februarie, cu mult peste termenul prevazut de OUG) mai mareee decât cele doua stornate. Curent nu aveam cum sa consum retroactiv, așa ca singura explicație este aceea ca au crescut tarifele retroactiv . Sau invers… Pai nu ne-au asigurat ei, guvernanții, de la cel mai rosu la cel mai albastru-galben sau verde, ca nu vom plăti mai mult in urma recalculării?
P.S. Eu știu ce am de făcut. Dar de ce sa pierd timp, bani și sa-mi fac nervi?”, a scris Elena Cristian, redactor-șef DCBusiness, pe Facebook.
VEZI ȘI: ANRE spune că facturile uriașe vor fi recalculate până în iunie
Zoltan Nagy, vicepreședinte ANRE, spune că românii trebuie să aștepte până în iunie recalcularea facturilor.
În ultimele luni, mii de români au primit facturi mărite la energie. Vicepreședintele ANRE Zoltan Nagy spune că cei care au primit facturi uriașe la energie trebuie să aștepte corectarea acestora până în luna iunie. În condițiile în care acestea au fost facturate greșit, furnizorul va fi nevoit să le restituie banii în cinci zile.
„Dacă furnizorul constată diferența în plus sau în minus trebuie corectat până la 1 iunie. În facturi trebuie să apară separat sumele cu minus pe pagina 2.
Dacă au nelămuriri, să ia legătura cu furnizorul. Chiar și în cazul neplăţii până când furnizorul nu-i dă un motiv, consumatorul nu poate fi sancționat pentru neplată. Dacă consumatorul are dreptate în 5 zile furnizorul trebuie să facă corecția să-i dea banii.
Ministrul Energiei trebuie să facă plățile către furnizori. Este principala grijă a furnizorilor, după două luni și jumătate nu s-au făcut plăţi. Furnizorii sunt în situaţia dificilă din punct de vedere al Cash flowului. Este un mecanism care se poate strica foarte ușor din cauza acestor necorelări. O grijă pentru noi și Ministerul Energiei este costul energiei pentru consumul energetic al rețelelor”, a spus Zoltan Nagy la Antena 3.
S-au făcut controale la toți furnizorii
„S-au făcut controale la absolut toți furnizorii de energie electrică și gaze. O parte din controale sunt finalizate, dar vom reveni pentru a verifica dacă aplica legea pe toate cele cinci luni. Furnizorii au aplicat legea, nu au avut norme de aplicare la timp, au comunicat clienților că odată ce se lămuresc dau facturi bune.
Noi la controale nu am intrat în detaliu factură cu factură, ne-am rezumat la a verifica dacă au aplicat sau nu legea, dacă au aplicat sau nu corect vedem de acum încolo. Abia apoi stabilim dacă sunt corecte sau nu”, a mai zis Zoltan Nagy.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News