Care sunt tendințele de azi în teatru? Există un gen majoritar și unul minoritar al spectacolelor?
"La Festivalul Național de Teatru, majoritatea pieselor sunt drame, rar vezi (n.r., altceva). Și te gândești că asta vrea publicul - publicul poate că e mai serios, dorește emoție. Probabil că publicul care vrea divertisment se duce la stand-up sau la alte spectacole de genul ăsta", observă Val Vâlcu.
"E și o percepție, cred că și a breslei, cumva, că comedia - și cred că (n.r., această percepție se aplică) poate și la film - e o specie minoră.
Nu e chiar așa. Cumva e această bătălie între succesul de public și succesul de critică. Comedia, în momentul în care o faci și îți iese, are și succes de public, și atunci, cumva, există această prejudecată: dacă vine foarte multă lume, de orice fel, dacă e un spectacol pe care îl înțelege toată lumea, cumva e mai puțin valoros decât unul unde punem Artă «cu A»", spune regizorul Radu Popescu.
Rușii nu zâmbesc. Arhivă Teatrul Apropo
"De asta, în Festivalul Național de Teatru, într-adevăr (...) e greu să tragi o linie, pentru că, pe de altă parte, într-adevăr, este și acest fenomen al spectacolului comercial, unde umorul poate fi mai de joasă factură, dar în Festivalul Național de Teatru, probabil că se merge totuși pe un concept mai înalt, din punct de vedere artistic, și cumva, poate, pe nedrept, deși n-am studiat (n.r., fenomenul)...
Poate există situații în care în momentul în care faci o comedie foarte bună, ești discriminat în sensul ăsta, că nu ești invitat la FNT, chiar dacă spectacolul e foarte bun pe zona lui.
Pe de altă parte, există în țară, acum, destul de multe festivaluri de comedie, care-s fix dedicate...", conchide directorul Teatrului Apropo.
Vezi mai multe aici:
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News