E o criză mondială a CIPURILOR. Industria AUTO, AFECTATĂ. Dacia OPREȘTE producția

foto: Pixabay
foto: Pixabay

Industria auto se aşteaptă la 3-4 luni de producţie afectată de criza microcipurilor, iar situația actuală a fost provocată de un cumul de factori. 

În România, pentru Dacia urmează trei zile fără producţie în februarie, relatează ZF.

Dacia anunţă trei zile fără producţie la Mioveni din cauza lipsei microcipurilor, iar criza industriei auto europene s-ar putea prelungi şi în următoarele trei-patru luni, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).

„În cursul lunii februarie, Grupul Renault va adapta producţia industrială pe fondul penuriei de componente electronice provenite de la anumiţi furnizori. Astfel, activitatea de la Uzina Vehicule va fi întreruptă în zilele de 5, 8 şi 12 februarie, iar la Uzina Mecanică şi Şasiuri, parţial, în data de 8 februarie. Echipele Grupului, Supply Chain şi Achiziţii sunt mobilizate pentru a gestiona impactul generat de această criză mondială care afectează mare parte din sectorul auto“, au spus reprezentanţii din cadrul Direcţiei Comunicare Groupe Renault România.

În condiţiile în care uzina produce în medie 1.300 de maşini pe zi, trei zile de producţie înseamnă pierderi de 4.000 de unităţi, cu o valoare de piaţă de circa 60 milioane de euro, luând în calcul un preţ mediu de 15.000 de euro.

Citește și: Criza CIPURILOR ajunge în România. Ce urmează pentru Ford, DECIZIE

De la ce a pornit criza microcipurilor

Factorii care au provocat această criză sunt: pandemia COVID-19, modificarea obiceiurilor de consum ale oamenilor în izolare, repercusiunilor crizei economice vehiculate, dar și cererii tot mai mari de semiconductori care a coincis cu perturbarea lanțurilor de furnizare.

În prima jumătate a anului trecut, constructorii auto, confruntându-se cu vânzări slabe și sistări de producție, au evitat să acumuleze stocuri de componente. În același timp, din cauza carantinei și a restricțiilor, oamenii au cheltuit mai mulți bani pentru produse electronice, crescând cererea venită din partea producătorilor de acest tip și solicitând puternic capacitatea de producție a fabricilor.

În vara și toamna anului 2020, vânzările auto au reînceput să crească, la fel și cererea venită din partea constructorilor. Fabricile de semiconductori aveau deja comenzi din industria de electronice, iar cele sosite din industria auto s-au adăugat acestora, cererea depășind oferta, citează digi24.ro

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel