TIti Aur, instructor de conducere defensivă, a indicat spre un factor care creşte riscul de accident pe drumurile europene din România.
"E85, supranumit şi drumul morţii, este practic o şosea făcută de mult timp, de 20 de ani, cred. A fost una dintre primele şosele modernizate din România. Acolo e o ciudăţenie. Avem o bandă dus, o bandă întors, şi mai avem un acostament care este confundat de multe ori cu o bandă. Acel acostament este de multe ori mai lat, ajungând chiar la lăţimea unei benzi, de multe ori îngust, dar care şi dispare câteodată, ajungând aproape de zero. Acea oscilaţie este interpretată de şoferi ca fiind o bandă de circulaţie şi, de cele mai multe ori, traficul lent merge pe acolo. E şi de bine şi de rău. De bine, pentru că se poate circula mai repede pe acea şosea, dar de rău este pentru că avem tentaţia de a merge mult mai tare pe banda normală şi pentru că de multe ori nu încap patru maşini una lângă alta. Dacă avem câte una pe fiecare acostament şi câte una pe benzile normale, iar acostamentul se îngustează, iar cei care sunt pe mijloc sunt şi grăbiţi, nu suportă să meargă cu viteză legală, apar accidente groaznice.
Atunci maşinile din mijloc se ciocnesc. Apar aceste tamponări frontale, cu multe victime. Această şosea a ajuns să fie pe locul 1 la victime, la concurenţă cu DN 1. Asta arată că gradul nostru de civilizaţie şi de ştiinţă de a merge pe un drum modernizat, cu asfalt bun, cu dungile trase, confortabil, este scăzut. În loc să scadă numărul de accidente pe un astfel de drum, apar accidente grave.
Nu ştim să profităm de infrastructură bine făcută, cu excepţia acelui acostament", a declarat Titi Aur la DC Conducem.
„Pentru mine e un stres maxim să circul pe autostradă. Pentru că pe banda unu circulă vehicule mai lent decât ar trebui să circule. Și am fost în weekend când nu erau camioane, doar autoturisme. Multe mașini merg mult mai încet decât ar trebui în mod firesc să circuli pe autostradă. Adică merg cu 90 km/h. Eu vreau să merg pe autostradă cu aproximativ 130 km/h. Dar este imposibil.
Pentru că pe banda unu circulă mașinile lente, iar pe banda doi sunt „nebunii” care vor să meargă cu viteză foarte mare. Și sunt agresivi, vin în spate, fac cu farurile. Ei sunt incomodați de mine care merg cu 130 km/h pe banda doi, pentru că pe banda unu aș fi nevoit să merg cu 90 km/h”, a precizat Titi Aur.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Roxana Neagu
de Roxana Neagu