Echitatea digitală: comercianții cer o mai bună aplicare a legii pentru protejarea consumatorului

sursa: Pexels
sursa: Pexels

Comisia Europeană a publicat raportul mult așteptat privind verificarea adecvării legislației UE în materie de protecție a consumatorilor în ceea ce privește echitatea digitală.

Raportul evaluează dacă legislația UE privind protecția consumatorilor este adecvată pentru era digitală. Comercianții și distribuitorii sunt de acord cu Comisia că actualul cadru legal este extrem de relevant în peisajul digital de astăzi.

Directorul General EuroCommerce, Christel Delberghe, a comentat: „Comercianții și distribuitorii sunt angajați să sprijine încrederea consumatorilor, asigurându-se că aceștia sunt bine protejați și că se răspunde așteptărilor acestora. Raportul Comisiei Europene privind echitatea digitală arată că, în general, consumatorii sunt protejați. Având în vedere că în mandatul anterior au fost adoptate numeroase reguli noi, uneori chiar suprapuse, noua Comisie ar trebui să se concentreze pe creșterea gradului de conștientizare a acestor reguli în rândul comercianților și consumatorilor și să promoveze o aplicare mai eficientă și mai eficace.”

În raportul lor, Comisia a identificat domenii în care consideră că sunt necesare îmbunătățiri suplimentare pentru a întări protecția consumatorilor în mediile digitale, precum și pentru a combate practicile dăunătoare. Cu toate acestea, EuroCommerce consideră că autoritățile competente ar trebui să încerce mai întâi să aplice regulile existente înainte de a lua în considerare noi reglementări. Raportul Comisiei concluzionează el însuși că aplicarea regulilor existente este în prezent insuficientă. Prin urmare, anunțarea unui Act privind Echitatea Digitală în scrisoarea de misiune adresată comisarului desemnat Michael McGrath pare prematură în acest moment.

Comercianții și distribuitorii recunosc provocările generate de tehnologia și piețele în continuă evoluție, atât pentru afaceri, cât și pentru consumatori, și rămân angajați să asigure o protecție puternică a consumatorilor în mediile digitale. De asemenea, ei consideră că actualul cadru legal al UE oferă o bază solidă pentru a aborda aceste provocări și subliniază importanța întăririi aplicării legii.

EuroCommerce subliniază, de asemenea, că comercianții și piețele din țări terțe vând adesea produse neconforme, care sunt potențial periculoase pentru consumatori sau oferă informații ambigue care induc în eroare consumatorii online. Acest lucru creează avantaje competitive neloiale pentru aceste companii, deoarece acestea par să nu funcționeze conform acelorași reguli ca și comercianții din UE, subminând astfel eforturile de protecție a consumatorilor din UE.

„Îndemnăm Comisia și Statele Membre să intensifice aplicarea legii, astfel încât consumatorii să poată avea încredere că toate produsele pe care le achiziționează sunt sigure și conforme, că drepturile lor sunt respectate și că au acces la remedii, indiferent de locul, de la cine și cum achiziționează produse și servicii.”, a concluzionat Christel Delberghe.

Asociațiile de retail din UE vor prezenta în curând rezultatele unui studiu privind echitatea digitală în retail.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel