Economia mondială, în impas din cauza variantei Delta. Criza lanțului de aprovizionare se prelungește până anul viitor

Economia mondială, în impas. Criza lanțului de aprovizionare se prelungește până anul viitor / Foto cu caracter ilustrativ: Pixabay
Economia mondială, în impas. Criza lanțului de aprovizionare se prelungește până anul viitor / Foto cu caracter ilustrativ: Pixabay

O problemă care afectează lanțul de aprovizionare al economiei mondiale pare să se înrăutățească.

O criză a lanțului de aprovizionare al economiei mondiale, care trebuia să fie temporară, pare să dureze până anul viitor, deoarece varianta Delta crește producția din fabrică în Asia și perturbă transportul maritim, provocând mai multe șocuri economiei mondiale.

Producătorii care se confruntă cu lipsa componentelor cheie și cu costurile mai ridicate ale materiei prime, fiind obligați să liciteze tot mai scump pentru a obține spațiu pe nave, determinând unii exportatori să crească prețurile sau pur și simplu să anuleze total transporturile.

"Nu putem obține suficiente componente, nu putem obține containere, costurile au crescut enorm", a declarat Christopher Tse, director executiv al companiei Musical Electronics Ltd. din Hong Kong, care produce produse de larg consum de la difuzoare Bluetooth la Cuburi Rubik. Tse a spus că costul magneților folosiți la cuburi a crescut cu aproximativ 50% din martie, crescând costul de producție cu aproximativ 7%. 

Varianta Delta aruncă în impas economia

 În această lună, guvernul Chinei a închis temporar o parte din cel de-al treilea cel mai aglomerat port de containere din Ningbo timp de două săptămâni, după ce s-a descoperit că un singur om avea varianta Delta. La începutul acestui an, debarcaderele din Shenzhen au fost închise după apariția câtorva cazuri de coronavirus.

"Congestia portuară și lipsa capacității de transport maritim a containerelor pot dura până în al patrulea trimestru sau chiar la mijlocul anului 2022", a declarat Hsieh Huey-chuan, președintele Evergreen Marine Corp. din Taiwan, cel de-al șaptelea cel mai mare transportator de containere din lume. „În cazul în care pandemia nu poate fi controlată în mod eficient, congestia porturilor poate deveni noua normalitate”, a continuat acesta.

Costul trimiterii unui container din Asia în Europa este de aproximativ 10 ori mai mare decât în ​​mai 2020, în timp ce costul de la Shanghai la Los Angeles a crescut de peste șase ori, potrivit Drewry World Container Index. 

Chua Hak Bin, economist senior la Maybank Kim Eng Research Pte, a afirmat că ratele mai mari de transport și prețurile semiconductorilor ar putea alimenta inflația. în Singapore.

Probleme în toate economiile

În SUA, experții au redus proiecțiile de creștere pentru acest an și au ridicat așteptările inflației până în 2022, potrivit ultimului sondaj lunar realizat de Bloomberg. Comparativ cu un an mai devreme, indicele prețului cheltuielilor de consum personal se așteaptă acum să crească cu 4% în al treilea trimestru și cu 4,1% în al patrulea, dublu față de obiectivul Rezervei Federale de 2%.

Răspândirea variantei Delta, în special în Asia de Sud-Est, face dificilă funcționarea multor fabrici. În Vietnam guvernul a ordonat producătorilor să permită lucrătorilor să doarmă în fabrici pentru a încerca să mențină exporturile în mișcare.

Recuperarea Germaniei este, de asemenea, amenințată. O măsură cheie a încrederii întreprinderilor în cea mai mare economie din Europa, lansată miercuri de institutul Ifo din München. a scăzut cu mai mult decât prevestiseră economiștii, cu scăderea acuzată parțial de lipsurile de metale, produse din plastic și semiconductori, printre alte bunuri, scrie Bloomberg.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel