Consilierul în siguranţă rutieră Costin Tătuc a explicat, la DC NEWS, care este principala meteahnă a şoferului român atunci când vede radarul, dar şi de ce ar fi nevoie pentru o educaţie rutieră mai bună.
"A avea 1000 de poliţişti rutieră pe stradă nu va ajuta la nimic. Putem să avem câte un echipaj la fiecare colţ de stradă, românul e învăţat într-un fel. Când vede maşina de poliţie, mai ales MCV-ul, ridică piciorul de pe pedala de acceleraţie, a trecut de echipaj şi accelerează din nou. Ne-ar trebui, astfel, nişte sisteme automate de monitorizare, care ne vor disciplina pe toţi, de la A la Z. Fără să mai ţină cont de o persoană sau alta, de scuzele invocate", a declarat Costin Tătuc, consilier siguranţă rutieră, la DC NEWS.
"E nevoie şi de un mecanism de colectare a amenzilor mult mai îmbunătăţit. Din păcate, există nişte estimări, cifre oficiale nu există, care vin şi spun că gradul de colectare al amenzilor nu trece de 30, maxim 40 la sută. Se merge pe principiul că contravenient este chiar persoana care încalcă legea, de asta nu se dau amenzi pe numele proprietarului maşinii. Potrivit legii, trebuie să porţi o corespondenţă cu proprietarul autovehicului, care este obligat să îţi spună cine a fost la volan la data respectivă", a mai explicat Costin Tătuc.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu