Publicitate
Accidentul de tren de la Santiago de Compostela pune în pericol contracte de zeci de miliarde de euro pentru industria feroviară spaniolă. Guvernul se mobilizează pentru a convinge autorităţile din Brazilia, Rusia, Statele Unite sau Kazahstan că produsele industriei feroviare spaniole continuă să fie sigure, în ciuda accidentului de săptămâna trecută.
Spania este statul european cu cea mai extinsă reţea de trenuri de mare viteză, iar siguranţa feroviară era cea mai importantă carte de vizită în licitaţiile internaţionale la care participă.
Faptul că a avut loc un accident în ultimii cinci ani poate depuncta ofertanţii sau poate duce chiar la excluderea lor din procesul de adjudecare a acestor proiecte de zeci de miliarde de euro.
Guvernul încearcă să-şi lămurească partenerii că linia de tren pe care a avut loc accidentul nu era una de mare viteză.
Mecanicul trenului care a deraiat la Santiago de Compostela şi-a alertat superiorii în legătură cu o insuficienţă în domeniul securităţii pe tronsonul pe care s-a produs accidentul, a declarat un purtător de cuvânt sindical, citat de AFP.
Ce s-a scos de pe cutiile negre
Cutiile negre ale trenului au arătat că trenul circula cu o viteză de 153 de kilometri pe oră în momentul producerii accidentului, pe 24 iulie, pe un tronson pe care există o limită de viteză de 80 de kilometri pe oră. Cu câţiva kilometri înainte, trenul rula cu 192 de kilometri pe oră, după care "o frână a fost activată", a anunţat un tribunal din Galicia.
Accidentul a avut loc pe o linie de mare viteză, care nu a fost echipată, pe acest tronson cu viteză redusă, cu un sistem de frânare automată. Bilanţul accidentului de la Santiago de Compostela a fost de 79 de morţi.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Roxana Neagu