Efectul de marketing Melania Trump în Slovenia

Slovenia vrea să profite de oportunităţile de marketing apărute de faptul că Prima Doamnă a SUA este de origine slovenă, iar în acest sens au apărut deja prăjituri "Melania" şi papuci de casă cu inscripţia "Casa Albă", dar şi vizite cu ghid în micul oraş sloven de unde provine Melania Trump.

Mult timp o localitate obscură, micul oraş Sevnica, din estul capitalei Ljubljana, unde a crescut Melania Knavs înainte de a se căsători cu Donald Trump, a devenit un obiectiv pentru turiştii americani ajunşi în Europa. 

"Interesul mondial pentru Slovenia a crescut graţie Melaniei Trump şi asta după ce soţul său şi-a anunţat candidatura în 2015", a precizat Livija Kovac Kostantinovic de la Oficiul pentru turism din Slovenia (STB). Conform datelor prezentate de STB, în perioada ianuarie-octombrie 2016, numărul vizitatorilor americani a crescut cu 11% comparativ cu perioada similară a lui 2015 şi pe ansamblul anului 2016 ar urma să ajungă la 80.000, faţă de 74.000 în 2015. 

Chiar dacă legăturile dintre Melania Trump şi Sevnica sunt limitate, la şcoala sau casa unde a trăit, aceasta nu a împiedicat agenţiile de turism să vină cu o ofertă îmbogăţită care să cuprindă Ljubljana, unde fosta adolescentă Melanija Knavs a făcut primii paşi în cariera de fotomodel, dar şi Milano din Italia vecină. 

Sevenica, orașul Melaniei Trump

Chiar şi la Sevnica antreprenorii locali vor să profite de efectul "Melaniamania", mizând pe faptul că Prima Doamnă a SUA s-a născut în 1970 în acest mic orăşel cu 5.000 de locuitori. Pe principala stradă din Sevnica o patiserie propune o prăjitură de ciocolată botezată "Melania" pentru trei euro, la fel ca şi mai multe restaurante care oferă un meniu "Melania" cu păstrăv local ca fel principal. De asemenea, agenţia de turism Muranica intenţionează ca în luna martie să lanseze un "Melania tour", care include vizite cu ghid în locaţiile din Sevnica, Ljubljana şi Milano unde Prima Doamnă a SUA şi-a început cariera de fotomodel. 

Riscul apariţiei unor tricouri şi căni cu imaginea Melaniei şi a soţului său a determinat cuplul prezidenţial să sesizeze un cabinet de avocatură sloven pentru a împiedica orice exploatare comercială neautorizată. 

Cu toate acestea, Oficiul pentru turism din Slovenia (STB) vrea să demareze în 2017 cea mai intensă campanie de promovare turistică pe piaţa din SUA. "Mizăm pe o creştere continuă a interesul pentru Slovenia", a spus Livija Kovac Kostantinovic. Această mică ţară cu o populaţie de două milioane de locuitori vrea să se promoveze ca o destinaţie verde, activă şi sănătoasă, cu litoralul său mediteraneean şi râurile sale limpezi. "Mulţi turişti străini au venit aici pentru a vizita ţara de orgine a Primei Doamne şi au plecat surprinşi de frumuseţea Sloveniei", a spus Livija Kovac Kostantinovic.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel