Ei au fost cei mai FURIOȘI români în 2020. Studiul care explică tot

foto: Pixabay
foto: Pixabay

Un nou studiu arată cum s-au simțit românii în anul 2021. Care e segmentul cel mai furios.

Segmentele cele mai furioase în mediul urban au fost, anul trecut, tinerii profesioniști (62%) și milenialii (58%), arată în studiu despre felul în care s-au simțit românii și cum și-au schimbat prioritățile.

Anul trecut, emoțiile negative, în special cele ce necesită multă energie, aflate în teritoriul nervilor și panicii, au crescut în lunile în care au crescut și cele două teritorii motivaționale opuse ca răspuns la teamă/încercări: depășirea obstacolelor/ schimbare – teritoriul celor care își iau inima în dinți și încearcă să schimbe starea negativa în care se află, dar și teritoriul stabilității, responsabilității, credinței – al celor care preferă să protejeze puținul pe care îl au deja, nu să se aventureze către schimbare.

Emoțiile și prioritățile s-au văzut și ECONOMII

Emoțiile și prioritățile românilor s-au oglindit și în modul în care economisesc, ei punând mai mulți bani deoparte în aceste perioade. În perioadele mai relaxate, românii s-au orientat ca priorități spre teritoriul relațiilor sociale și al unității, cheltuind mai mult pe cadouri, ieșiri în oraș sau vacanțe.

În decembrie, scade brusc teritoriul furiei și al fricii, de la 62% în noiembrie la 54%.

După o armonizare a mediului rural cu cel urban legat de această stare, în decembrie în mediul rural s-a observat o creștere mică (64%), dar care duce la o diferență mare față de starea românilor din mediul urban – cei din mediul rural se percep ca fiind cu 10% mai furioși sau îngrijorați.

O altă schimbare vizibilă față de luna noiembrie a fost o creștere a teritoriului oboselii și dezamăgirii.

Segmentele cele mai furioase

Segmentele cele mai furioase în mediul rural: tinerii profesioniști (84%) și maturii singuri (94%). De altfel, milenialii sunt segmentul care diferă cel mai mult ca emoții între urban și rural, iar tinerii profesioniști – cel cu diferențele cele mai mici.

Luna decembrie pare să ofere o stare medie, din punct de vedere emoțional, raportată la întregul an. Românii cred despre ei înșiși că au stări mai degrabă negative decât pozitive și că sunt mai degrabă energici decât liniștiți/ lipsiți de energie, de aceea teritoriul emoțional aflat pe primul loc este cel al nervilor și al panicii. În cadrul mediului rural s-a văzut o oglindire întârziată a emoțiilor din mediul urban, în special a celor negative, cu o mică precizare necesară: furia și panica au crescut mai puternic, în mediul rural, în momentele de criză. În august, 73% dintre cei din mediul rural se considerau furioși și temători, față de 61% în mediul urban.

Persoanele din mediul rural au nevoie de modele de implicare și campanii în care să participe mai mult, pentru a-și exprima și a-și consuma energia.

Ce să avem în vedere pentru începutul lui 2021

Pentru începutul de an 2021 putem avea în vedere și lipsa satisfacției față de venituri și de locurile de muncă a românilor, aspecte importante ale vieții, cu efecte asupra consumului.

În mediul rural, după o creștere continuă a satisfacției față de venituri, de la 37% în august, la 63% în septembrie, aceasta scade la 49% în noiembrie și la 42% în decembrie.

În cel urban, crește satisfacția față de carieră și locul de muncă, de la 64% (septembrie) la 68% (octombrie), apoi scade la 63% (decembrie). Cei mai mulțumiți sunt familiile moderne (76% în decembrie).

În ce privește evoluția priorităților românilor în 2020, în luna decembrie s-a observat o ușoară creștere a importanței schimbării, dar o orientare clară către relații sociale și unitate.

Atât mediul urban cât și cel rural cunosc o orientare socială și de relaționare clară. Mediul rural este mai orientat către social în sensul tradiției și găsirii siguranței în interiorul comunității (38%), iar mediul urban este orientat către socialul oferit de prieteni apropiați, iubiți/parteneri, precum și de ocazii diverse de joacă sau de relaxare împreună cu ei (34%).

Tendința românilor de depășire a obstacolelor

În ceea ce privește teritoriile motivaționale orientate mai mult către sine decât către colectivitate - depășirea obstacolelor/ schimbare și perfecționare/ putere - există un consens între mediul urban și cel rural, cu diferențe de sub un procent – 31-32% pentru orientarea către depășirea obstacolelor și 4%, un procent constant pentru perfecționare și putere.

În luna decembrie, familiile moderne și tinerii profesioniști sunt în fruntea aprecierii nevoii de relații sociale și unitate (42%), teritoriul cel mai apreciat, în medie, de către români. Chiar și în perioada Crăciunului, însă, maturii singuri acordă o mai mare importanță teritoriului depășirii obstacolelor/schimbării (44% față de media de 31%, în mediul urban), comparativ cu importanța acordată aspectelor sociale – doar 28% pentru relații sociale și unitate.

Studiul a fost realizat de Reveal Marketing Research.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel