Electroputere Craiova este în negocieri cu gigantul Skoda pentru a relua activitatea, după ce compania craioveană a renunțat la producția și reparația de locomotive și tramvaie.
Electroputere Craiova negociază cu gigantul ceh Skoda vânzarea diviziei de producţie şi reparaţie de locomotive şi tramvaie, activitate la care compania craioveană a renunţat oficial ieri. În afară de Skoda, mai există doi potenţiali investitori care ar dori să înceapă producţia de locomotive la Craiova, Grup Feroviar Român şi o companie chineză, potrivit lui Adrian Dumitriu, directorul Electroputere, scrie economica.rtv.net.Pentru Electroputere Craiova producţia de locomotive şi tramvaie este un capitol oficial încheiat. În cadrul Adunării Generale a Acţionarilor de acum două zile, la cererea acţionarului majoritar, s-a votat pentru scoaterea din obiectul de activitate a fabricării şi reparaţiei de locomotive. Oricum, Electroputere nu mai produsese vreo locomotivă în ultimele două decenii. “Producţia de locomotive a încetat acum 20 de ani. Ultimele locomotive noi s-au livrat în 1992”, arată directorul Dumitriu. Compania craioveană se va axa pe fabricarea de transformatoare de putere şi motoare electrice care au acoperit 90% din vânzările pe anul trecut cifrate la circa 47 de milioane de euro.
Electroputere Craiova este deţinută de grupul saudit Al Ahrab Contracting Company. În 2007, la data preluării fabricii craiovene, arabii afirmau că vor să reia producţia de locomotive pentru care există o cerere foarte mare în zona Golfului Persic. Planurile au rămas doar la nivel de vorbe, ulterior arabii reuşind doar să vândă mai multe terenuri şi hale din platforma industrială a fabricii pe care s-au construit blocuri şi un mall.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu