Martora accidentului lui Dan Condrea, Gabriela Monica, a spus, la Antena 3, că ea crede că Dan Condrea a vrut să redreseze mașina potrivit urmelor lăsate în iarbă. Ea susține că este o minciună că Dan Condrea avea viteză de 160 de km/h, apreciind o viteză de 100 de km/h.
Campionul național la drift și fondatorul primei școli de drift din România, Sorin Ene, a vorbit pentru dcnews.ro despre această nouă ipoteză lansată de primul martor ajuns la accidentul lui Dan Condrea.
"Doamna a fost depășită în timp ce conducea cu viteza legală 80-90 de km/h și a avut timp să se uite, să vadă șoferul, că vorbește la telefon. Ar fi trebuit să aibă cam aceeași viteză amândoi ca să se petreacă lucrul acesta, să vezi și cine e în stânga și ce face sau o viteză aproape legală. Dacă doamna avea 80-90 km/h, Dan Condrea avea 100-110 km/h", a spus Sorin Ene, pentru dcnews.ro.
Campionul național la drift a precizat: "Diferența de viteză, dacă martora ar fi avut 80 km/h și Dan Condrea 100 km/h, nu este atât de mare încât să-i permită lui Dan Condrea să-și ia un avans considerabil. Martora trebuia să fie la 200-300 de metri în spatele lui, să vadă și impactul, să vadă tot". Martora a spus că nu a văzut impactul cu pomul, doar a văzut că mașina a dispărut de pe carosabil și a auzit bubuitura.
Urmele lăsate în iarbă contrazic ipoteza încercării de redresare a mașinii
"Dacă voia să redreseze mașina și să intre înapoi pe carosabil, ar fi trebuit să lovească pomul cu partea dreaptă. Plus că urma lăsată pe iarbă este dreaptă, nu este șerpuită. Dacă linia ar fi fost ușor curbă către stânga, ar fi fost clar că a vrut să redreseze mașina, dar urma din iarbă o contrazice din punctul meu de vedere. Urma din iarbă este dreaptă, de la primul pom, unde a avut contact anvelopa cu iarba, până la pomul de impact, urma este dreaptă și impactul a fost pe partea stângă. Dacă ar fi vrut să redreseze mașina, urma de anvelopă din iarbă ar fi avut o ușoară curbă, un arc de cerc către partea stângă, care ar fi arătat intenția de a repune mașina pe carosabil, iar impactul nu ar mai fi avut loc cu partea stângă, ci cu partea dreaptă sau lateral", a precizat Sorin Ene, pentru dcnews.ro.
Instructorul de drift a adăugat că, din punctul său de vedere, "la un impact de 100 km/h, mașina nu ar fi arătat așa, distrusă în proporție de 95%, nu la 100 km/h. Modul în care arată mașina și cum s-a contorsionat arată că a avut peste 150-160 de km/h". Sorin Ene a precizat că nu era o mașină de perfomanță slabă: "Însăși performanțele motorului fac în așa fel încât în doi kilometri mașina să poată atinge viteza de top speed, adică 190-200 km/h. Chiar într-un kilometru poți ajunde de la 100 de km/h în 150 de km/h".
Sorin Ene a fost la locul accidentului după impact.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu