Elevii claselor a VIII-a intră vineri în vacanţă, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei.
Pentru ceilalţi elevi, cursurile semestrului al doilea al anului şcolar 2021 - 2022 se vor încheia pe 10 iunie. Pe 14 iunie, absolvenţii de gimnaziu vor susţine proba scrisă la Limba şi literatura română din cadrul Evaluării Naţionale, iar pe 16 iunie - proba scrisă la Matematică.
Elevii din partea minorităţilor naţionale vor susţine pe 17 iunie proba scrisă la Limba şi literatura maternă. Rezultatele vor fi afişate pe 23 iunie şi tot în aceeaşi zi, dar şi ziua următoare se vor putea depune contestaţiile. Rezultatele finale, după rezolvarea contestaţiilor, vor fi afişate pe 30 iunie.
Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a anunţat joi constituirea unui parteneriat cu Universitatea de Ştiinţe Agronomice şi Medicină Veterinară din Bucureşti (USAMV) şi Ministerul Agriculturii pentru tutela asupra liceelor agricole, pentru a susţine prin specialişti, prin parteneriatele cu mediul economic, 'capacitatea de a genera produse agroalimentare româneşti'.
'Avem multe lucruri de făcut împreună în 'România Educată', împreună cu Ministerul Agriculturii. Este pentru prima oară când susţinem un parteneriat solid între cele două ministere. Prin acest parteneriat, de curând s-a decis la nivelul guvernului să se susţină implementarea unui program 'Masă sănătoasă în şcoli 2022 - 2027', cu finanţare de peste un miliard de euro. Este un element esenţial în care conceptul de bază este de alimentaţie sănătoasă - produse agroalimentare româneşti. Şi asta se poate face doar în parteneriat cu Ministerul Agriculturii, care, împreună cu Ministrul Educaţiei, punând laolaltă resursele, au putut sa ne dea speranţa unui program atât de important pentru viitorul copiilor noştri. (...)
Un alt parteneriat îl vom face pentru tutela comună asupra liceelor agricole - şi asta ca să vă dau doar câteva proiecte de colaborare dintre Ministerul Educaţiei şi Ministerul Agriculturii - în care USAMV Bucureşti, uitându-se la trecutul glorios, se va concentra pe viitorul cât se poate de pragmatic pentru a susţine prin specialişti, prin parteneriatele cu mediul economic, capacitatea de a genera produse agroalimentare româneşti', a declarat ministrul Educaţiei, la ceremonia aniversară dedicată împlinirii a 170 de ani de la înfiinţarea USAMV.
Sorin Cîmpeanu a subliniat că viitorul ţării se cheamă 'România Educată'. 'Suntem cu ochii spre viitor. (...) Dacă această universitate a crescut odată cu România, avem datoria şi suntem foarte implicaţi pentru viitorul României. Viitorul României se cheamă 'România Educată'.
'România Educată' trebuie susţinută şi a fost de la bun început susţinută în această universitate, este un alt motiv pentru a mulţumi colegilor mei. Ne mândrim cu faptul că suntem universitatea care are al doilea campus ca mărime din România, după Universitatea Politehnica Bucureşti. (...) Vezi continuarea aici!
Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației, a declarat la B1 că în România ar putea apărea o nouă materie care să îi învețe pe elevi cum să facă față în situațiile de urgență, după ce polițiștii au interceptat tot mai multe amenințări cu bomba în școli.
„Într-un context național și internațional extrem de complex, din păcate apar și astfel de lucruri care sunt greu de anticipat, cel puțin pentru noi, în sistemul de educație, având în vedere că practic suntem victime. La Școala nr. 39 au fost evacuați de urgență (n.r. elevii), din cauza unui anunț telefonic. Aceste fapte vedem că se repetă din ce în ce mai mult și nu putem decât să avem încredere în instituțiile statului care să facă diferența între alertele false și alertele reale. Oricum, astfel de cazuri perturbă grav, evident, activitatea în acele școli.”
„Din păcate lumea s-a transformat, societatea s-a transformat, iar singurul răspuns pe care îl poate oferi școala este acela al unei discipline- „Educație pentru viață”- în care elevii să fie învățați să reacționeze în orice situație pentru a fi pregătiți pentru viața reală. Este nevoie de discipline care să predea acel mod corect de reacție, pentru a nu induce panica, pentru nu crea consecințe grave pentru copii. Sunt necesare și astfel de informații transmise copiilor pentru că, nu numai în astfel de situații, dar și în caz de incendiu, în caz de cutremur, copiii trebuie să știe să reacționeze, iar noi adulții, profesorii și nu numai profesorii, avem datoria să îi învățăm să reacționeze în astfel de situații speciale.”, a declarat Sorin Câmpeanu. Vezi știrea aici!
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News