Din această toamnă, elevii din Cluj-Napoca și Oradea vor avea acces la sistemul de educație finlandez prin deschiderea în aceste orașe a două școli primare româno-finlandeze ERI.
Publicitate
Astăzi a avut loc o dezbatere online pe tema „Cum pregătim copiii pentru viață?, organizată de Școala Româno-Finlandeză ERI Cluj-Napoca. La eveniment au participat experți de prestigiu din educație.
Pandemia de coronavirus, care a determinat mutarea cursurilor în mediul online, a accelerat disfuncționalitățile sistemelor de educație din întreaga lume. De asemenea, elevii se confruntă cu provocări noi pentru care câteodată nici profesorii, nici părinții și nici autoritățile nu au suficiente resurse. Acestea sunt doar câteva dintre ideile enunțate de experți români și internaționali în educație care au participat la Conferința „Cum pregătim copiii pentru viață?” organizată de Școala Româno-Finlandeză ERI Cluj-Napoca.
Dezbaterea online a fost centrată pe identificarea de soluții pentru creșterea eficienței sistemului de educație în contextul noilor realități ale școlii românești, prin adaptarea bunelor practici finlandeze. „Unul dintre factorii de succes ai educației finlandeze privește continuitatea procesului educațional de-a lungul timpului și răbdarea cu care am urmărit evoluția și rezultatele obținute.
Un alt element-cheie îl reprezintă descentralizarea; avem încă din anii ’80 un sistem de autoevaluare foarte bine pus la punct, în baza căruia funcționăm. Un alt lucru important pe care îl facem în Finlanda este că ascultăm și luăm în considerare ce ne spun copiii, studenții, în designul curriculumului și programei școlare”, a afirmat Ari Pokka, expert mondial în management școlar.
Unitățile de învățământ fac parte din rețeaua de școli finlandeze ERI și reprezintă extinderea firească a modelului de succes dovedit de Școala Româno-Finlandeză din Sibiu (înființată în 2016) spre alte zone ale țării, scrie Napoca News.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Roxana Neagu