Consiliul Național al Elevilor, Federația Națională a Asociațiilor de Părinți din Învățământul Preuniversitar, Federația Sindicatelor Libere din Învățământm, Federația Sindicatelor din Educație "Spiru Haret" și Federația Națională Sindicală "Alma Mater" solicită parlamentarilor să voteze în regim de urgență inițiativa legislativă prin care se dorește oferirea de dispozitive de tip tabletă sau laptop pentru profesori și elevi aflați în dificultate, întrucât considerăm că educația trebuie să continue pentru toți.
"Ca urmare a eforturilor reprezentanților elevilor de a pune pe agenda publică nevoia digitalizării echitabile a educației, a fost inițiată o propunere legislativă care vizează Ministerul Educației și Cercetării, atribuindu-i o nouă sarcină, absolut necesară în contextul crizei provocate de Coronavirus și a suspendării cursurilor, de a garanta accesul la cursurile desfășurate online prin asigurarea dispozitivelor de tip tabletă sau laptop pentru profesori și pentru elevii care au dreptul la bursă socială.
Orizontul spre care țintim este ca digitalizarea echitabilă a educației să devină o prioritate pentru sistemul de învățământ. În acest sens, autoritățile publice trebuie să facă eforturi pentru îndeplinirea acestui scenariu: procesul educațional devine parte din viața elevului și nu se limitează la o clădire pe care o numim școală. Procesul instructiv-educativ trebuie să devină unul participativ, incluziv, transparent și să se plieze pe realitatea impusă de evoluția tehnologică", potrivit unui comunicat al Consiliului Național al Elevilor.
"De asemenea, pe termen mediu, suntem de părere că Parlamentul împreună cu Guvernul României trebuie să își asume următoarele direcții de acțiune pentru a garanta digitalizarea educației într-un mod participativ, transparent, echitabil, proces orientat pe nevoile fiecărui elev, indiferent de mediul din care acesta provine, astfel:
- Formarea inițială și continuă a tuturor cadrelor didactice, astfel încât acestea să dispună de următoarele competențe: livrarea conținuturilor într-un mod digital și interactiv, competențe digitale de bază, utilizarea instrumentelor online disponibile pentru a digitaliza procesul instructiv-educativ, încărcarea tuturor suporturilor de curs în format digital, managementul eficient al situațiilor de criză și comunicarea strategică în acest sens;
- Preluarea modelelor de bune practici de la ONG-uri în vederea asigurării unui proces echitabil de digitalizare în comunitățile din mediul rural și în zonele defavorizate;
- Crearea unor module online care pot fi parcurse de elevi (manualele digitale există deja, însă, drept o măsură complementară, este necesară elaborarea acestor module care să conțină exerciții, scheme, infografice prietenoase pentru elevi);
- Creșterea gradului de coeziune dintre elevi, părinți și profesori prin conectarea folosind instrumentele digitale (ședințe cu părinții în regim de videoconferință, notificări cu privire la parcursul educațional, consultări regulate);
- Desfășurarea unor programe remediale pentru elevii cu capacități reduse de învățare și/sau rezultate slabe la învățătură prin intermediul mecanismelor online;
- Garantarea accesului la digitalizarea educației și pentru elevii cu dizabilități, prin utilizarea unor instrumente specifice și finanțarea corespunzătoare a unui program social în acest sens".
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News