Comandorul Romeo Lupu, pilot de elicopter SMURD, a explicat marți seară de ce elicopterul prăbușit cu o zi înainte în Lacul Siutghiol nu avea flotoare.
"Flotoarele ar fi trebuit să fie pe elicopter în situația dată?", a fost întrebat Romeo Lupu, în emisiunea "Sinteza zilei", de la Antena 3.
"Răspunsul este categoric nu. (...) Elicopterul, când este fabricat este fabricat cumva într-o variantă standard. De pe el lipsesc foarte multe din lucrurile care acum sunt la bord. Cine achiziționează un elicopter optează și pentru celelalte instalații care sunt acolo. Sunt opționale, sunt pe bani. Elicopterul este un elicopter multifuncțional, face multe misiuni. Tu ți-l dotezi pentru ce vrei tu să faci. Instalația de flotabilitate ce înseamnă? Nu este vorba doar de acele flotoare care se umflă acolo. Este vorba de o întreagă instalație pe elicopter - conducte, butelie, cablaj electric, buton pe manșa pilotului. Acelea rămân pe elicopter. Atunci când se scoate instalația de flotabilitate, de fapt se scot flotoarele de pe schiuri și butelia. Greutatea aceasta de 90 de kilograme este imensă.
Am zburat, și marea problemă pentru pilot este să-și mențină greutatea maximă la decolare. Un elicopter de SMURD este foarte încărcat. În afară de cele două scaune ale piloților, în spate sunt două scaune pentru medic și asistent, există aparatură medicală foarte multă. (...) Și atunci, se face calculul. Ce este inutil se scoate. Nu are rost să cari 90 de kilograme. Este imens! Piloții și așa își fac calculul în funcție de distanța până la care trebuie să meargă la misiune, să nu facă plinul la combustibil", a răspuns comandorul, care a declarat că zburase de multe ori cu cei doi piloți decedați în urma accidentului de luni.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu