Anul acesta, de Black Friday, eMAG a pregătit o serie de reduceri considerabile.
UPDATE: Valoarea comenzilor înregistrate de retailerul eMag, în primele 30 de minute de la debutul "Black Friday 2022", a fost de 151 milioane de lei, în creştere cu 13 milioane de lei faţă de ediţia din anul 2021, arată datele publicate vineri.
Potrivit sursei citate, în primele 10 minute de la start, clienţii au comandat 184.000 de produse, într-un ritm de 306 produse pe secundă.
"Aşa cum am anticipat, prima jumătate de oră a ediţiei Black Friday din acest an confirmă faptul că Black Friday rămâne cel mai bun moment din an pentru a cumpăra tot ce ai nevoie şi răspunde nevoii in creştere a oamenilor de a găsi reduceri mari. Varietatea ofertelor şi preţurile foarte bune au dus la o creştere cu 13 milioane de lei a valorii comenzilor comparativ cu anul trecut. Diversificarea coşului de cumpărături este primul lucru pe care îl vedem, iar comenzile la puţin timp de la startul evenimentului erau la cote maxime", a declarat Tudor Manea, director general al eMag.
Numărul comenzilor raportate în primele 30 de minute de la demararea evenimentului cu reduceri a ajuns la 444.000 de produse, în creştere cu 56%, de la an la an.
Primele produse epuizate din oferta eMag, aflate şi în lista de favorite ale clienţilor, au fost: televizor Horizon LED 43HL7539U/C, 108 cm, Smart, 4K Ultra HD, Class F, 700 de bucăţi, la preţul de 799,99 de lei, reducere 34,95%; espressor automat De'Longhi Magnifica S ECAM 22.112.B, sistem manual de spumare, râşniţă cu 13 setări, 1450 W, 15 bari, 1.8 l, Negru, 600 de bucăţi, la 999 lei redus cu 570 de lei; televizor LG OLED OLED55C11LB, 139 cm, Smart, 4K Ultra HD, 100Hz, Clasa G, 400 bucăţi, la 5.375 de lei redus de la 7.999 de lei; leagăn electric Wunderkid Side, cu conectare la priză, gri, 800 de bucăţi, la 99,99 lei redus de la 499 lei; tigaie Wok Tefal Simple Cook, Thermo-Signal, înveliş antiaderent din titan, 28 cm, 3.500 de bucăţi, 49,99 lei redus de la 129,99 lei.
Cele mai multe comenzi la mia de locuitori au fost plasate din Cluj, Bucureşti, Caraş-Severin, Călăraşi şi Neamţ.
Din totalul plăţilor înregistrate, 63,7% dintre comenzi au fost efectuate cu cardul, iar 94% dintre comenzi s-au plasat de pe dispozitivele mobile.
Până la acest moment, topul produselor comandate pe platforma eMag cuprinde: laptopuri, IT, birotică şi papetărie (21.000 de unităţi), TV, Audio-Video, gaming şi cărţi (20.000), Electrocasnice mici şi mari (35.000), Telefoane, tablete şi gadget-uri (23.000), Jucării şi articole pentru copii (74.000), Fashion şi sport (13.000), Mobilă şi casă (29.000), Parfumuri, îngrijire personală şi cosmetice (49.000), Băuturi, băcănie şi petshop (103.000) şi Bricolaj, grădină şi auto (17.000).
De asemenea, pe lista produselor speciale şi experienţe comandate se regăsesc: Volkswagen T-Cross (la preţul de 22.431 euro), Volvo XC 40 (53.135 euro), Volkswagen Tigo (22.583 euro), Casă cuib 3 - Liziera de Lac, P+1, 4 camere, decomandate (146.895 de euro), Apartament 3 camere Elite Residence Măgurele (78.199 euro), Vouchere intervenţii chirurgicale - operaţie pentru corectarea dioptriilor, Pachet Fotbal League PSG - Lyon ( două persoane - peluză, cu Hotel de 4 stele), la 5.269 lei, Stoc epuizat la Studio Phoenicia Holiday Resort 4 stele (cinci nopti la 3.500 lei/pachet).
----
În fiecare an, cu câteva ore înainte de a da startul reducerilor de Black Friday, eMAG publică un catalog în care sunt prezentate produse aflate la cel mai bun preț. Până să lanseze catalogul, eMAG a publicat pe pagina dedicată Black Friday 2022, doar pentru persoanele înregistrate în cont, o mostră din ce va oferi în cursul zilei de vineri, 11 noiembrie.
Laptop Lenovo IdeaPad 3, procesor Intel Core i3-1115G4, 15.6" Full HD, 4GB, 256 SSD, 999 lei
Televizor Horizon LED 43HL7539U/C, 108 cm, Smart, 4K Ultra HD, Class F, 779 lei
Aspirator fără sac Rowenta Compact Power RO3731, 1.5 l, 750 W, Clasa A Filtru de înaltă eficiență, 8.8 m, Negru/Albastru, 299,99 de lei
Monitor LED Philips 23.8", IPS, Full HD, 399 lei
Espressor automat De'Longhi Magnifica S, 15 bari, 999 lei
Fossil, Ceas analog cu cadran Mother of Pearl, Argintiu, 239,99 lei
Mașină de spălat rufe Samsung, 7 kg, Clasa B, Eco Bubble, Steam, 999 lei
Apă de toaletă Hugo Boss Hugo Dark Blue, Bărbați, 75ml, 99,99 lei
Televizor LG OLED, 139 cm, Smart, 4K Ultra HD, 3.999 lei
Ceas smartwatch Garmin Fenix 6 Pro, 47 mm, Black, 1.799 lei.
Puţini ştiu cum a apărut ideea acestui eveniment anual şi cum a primit numele de Black Friday.
Totul a început cu doi bancheri de pe Wall Street, care au cumpărat o cantitate semnificativă de aur în SUA, în speranţa creşterii preţului global şi pentru a-l vinde cu profituri uriaşe. În schimb, vineri, 24 septembrie 1869, în ziua denumită ulterior Black Friday, piaţa aurului din SUA s-a prăbuşit şi acţiunile celor doi au semănat faliment pe Wall Street.
Ani mai târziu, Black Friday şi-a căpătat semnificaţia actuală, iar pentru americani, această zi are o dată clară: e vinerea care urmează după Ziua Recunoştinţei. Astfel, oamenii se trezesc după masa festivă şi se îndreaptă spre magazine.
Ofiţerii de poliţie din Philadelphia au fost primii care au asociat Black Friday cu momentul de după Ziua Recunoştinţei. Acest lucru se întâmpla în 1950, când mai mulți suporteri au venit în oraş pentru un meci, blocând traficul şi provocând haos general. Poliţiştii nu şi-au putut lua liber, lucrând în ture întregi şi obositoare pentru a controla prăpădul din acea zi de Black Friday, notează Mediafax. Ulterior, numele s-a răspândit, iar comercianţii au transformat totul în avantajul lor. Black Friday s-a transformat în cel mai mare eveniment de cumpărături din SUA, când magazinele reduc preţurile pentru a spori profiturile şi a da startul sezonului festiv.
Black Friday este exemplul perfect pentru achiziționarea impulsivă. Se apelează la anumite trucruri psihologice care să îi determine pe consumatori să își dorească mai mult, fără să aibă cu adevărat nevoie de respectivul produs.
„Reclama care se face va creea o stare emoțională a cumpărătorului. De cele mai multe ori, emoția bate rațiunea. Oamenii vor reacționa la anumiți stimuli, culori, muzică, numere. Noi cumpărăm cu ochii”, spunea, la Antena 3, psihologul Dragoș Pătrașcu.
Majoritatea persoanelor cumpără pe fond emoțional. De cele mai multe ori, nu avem nicio logică pentru care am achiziționat un obiect. Specialiștii spun că există metode pentru a ne feri de impulsul de a cumpăra, atunci când dorința este mai mare decât nevoia.
Cinci sfaturi pentru a nu cumpăra impulsiv:
- respectaţi un buget prestabilit
- urmăriţi evoluţia preţurilor
- comparaţi preţurile
- faceţi o listă cu produse
- nu cheltuiţi economiile.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu