Magazinele anunță cifrele pe care le-au făcut de Black Friday. Printre retailerii care au anunțat nivelul vânzărilor se numără eMAG, evoMAG și Fashion Days.
evoMAG a livrat deja aproape trei sferturi dintre produsele comandate în promoţia de Black Friday de anul acesta, în condiţiile în care vânzările au crescut cu 20% în această perioadă, ajungând la 3,6 milioane de euro. Faptul că Black Friday 2016 a fost întâmpinat cu mult mai mult interes din partea clienţilor în comparaţie cu anii trecuţi, se observă şi în valoarea medie a unei comenzi care a crescut la 850 de lei.
„Programul non-stop de Black Friday pe care ni l-am asumat, dar şi parteneriatele pe care le-am încheiat cu companiile de curierat, ne-au permis să livrăm produsele într-un timp record. Prima mașină pentru livrarea coletelor a plecat către clienți vineri, la ora 6 dimineața. Practic, comenzile înregistrate în primele minute după miezul nopții s-au livrat clienților din București în aceeași zi, începând cu ora 8 dimineața", spune Mihai Pătraşcu, CEO evoMAG.
În cele trei zile de Black Friday (18 – 20 noiembrie), numărul total de vizite pe site-ul evoMAG.ro a fost de peste 800.000. Vârful de trafic a fost atins imediat după startul campaniei, la ora 00:10, când pe site erau peste 35.000 de vizitatori unici simultan. Interesul crescut a determinat epuizarea rapidă a stocului pe anumite categorii. Astfel, după prima zi de Black Friday, se epuizase deja peste 60% din stocul de produse aflate la promoţie cu această ocazie.
Bărbaţii au fost cei mai cheltuitori. Astfel, din totalul clienţilor care au comandat, 73% au fost bărbaţi. De asemenea, jumătate dintre clienţii care au ales să plătească cu cardul, au optat şi plata în rate.
De Black Friday, cele mai vândute produse au fost smartphone-urile, televizoarele, gadget-urile, laptopurile şi electrocasnicele mici.
Pe scurt: Vânzările de Black Friday au urcat cu 20%, până la 3,6 milioane de euro
· 41% dintre comenzi au venit de la clienţi din Bucureşti
· Valoarea medie unei comenzi a crescut până la 850 de lei
· Jumătate dintre clienţii care au plătit produsele cu cardul, au optat pentru plata în rate
Fashion Days a înregistrat de Black Friday comenzi în valoare de 17 milioane de Lei, dublu față de ediția din 2015. Ediția de anul acesta, desfășurată sub umbrela campaniei
„Răsfață-te de Black Friday", a avut loc pe 18 noiembrie, o singură zi. Clienții care au avut instalate aplicațiile mobile au putut comanda de pe 17 noiembrie, începând cu ora 20:00.
„Black Friday este un eveniment unic pentru noi, o sărbătoare pentru care ne pregătim cu luni de zile înainte, și ne bucurăm că le-am putut oferi clienților noștri o gamă atât de vastă și diversă de produse, alături de branduri de lux, o premieră la care au răspuns foarte bine. Creșterea notabilă a traficului, cu precădere în zona de mobile, și dublarea vânzărilor dovedește faptul că modelul de business al Fashion Days le aduce clienților o experiență unică de shopping. Putem spune că anul acesta a fost anul fashion online", spune Andrei Chirilă, Chief Marketing Officer Fashion Days.
Ediția de anul acesta a însemnat o creștere semnificativă și în ceea ce privește traficul cumulat, desktop, mobile și aplicații, în shopul Fashion Days: de 2,5 ori mai mare față de ediția precedentă. Interesant este faptul că, în timp ce 77% din traficul total a venit de pe desktop și variantele mobile ale siteului, 56% din vânzările totale au fost realizate din aplicațiile mobile. Mai mult, vânzările prin intermediul aplicațiilor mobile au crescut de trei ori față de ediția precedentă.
Varianta iOS a adus 60% din vânzări, în vreme de varianta Android, 40%. Pe perioada Black Friday aplicația de mobile Fashion Days a fost numărul 1 în top trending apps, în App Store, și numărul 2 în top descărcări, cu peste 50.000 de downloadari, surclasând aplicații precum Instagram sau Snapchat.
Cele mai populare categorii de produse vândute de Black Friday au fost hainele, urmate de încălțăminte (teniși si cizme), genți, produse pentru copii și ceasuri. În topul celor mai bine vândute branduri s-au înscris: United Colors of Benetton, Zee Lane, Desigual, Napapijri, Pepe Jeans, Love Moschino, Guess, Puma, US Polo, Levi's, Furla.
Ediția 2016 a Black Friday a însemnat și o premieră pentru clienții români, Fashion Days aducând în special pentru acest eveniment branduri de lux la nivel internațional. Astfel, pe această categorie, clienții au făcut achiziții în valoare de 1,8 milioane de Lei, cu reduceri de până la 56%. Cel mai scump produs a fost o geantă Prada în valoare de 6.500 de Lei.
Printre brandurile de lux vândute de Fashion Days se află:
· Prada, cu reduceri de până la 56%
· Valentino, cu reduceri de până la 25%
· Red Valentino, cu reduceri de până la 48%
· Stella McCartney, cu reduceri de până la 25%
· Dolce&Gabbana, cu reduceri de până la 56%
· Burberry, cu reduceri de până la 55%
· Miu Miu, cu reduceri de până la 39%
Paravion şi-a propus vânzări totale de 1,5 mil. euro la ediţia Black Friday de anul acesta. Compania a vândut deja în intervalul 18-20 noiembrie bilete de avion şi pachete de vacanţă în valoare de 992.220 de euro şi va continua campania weekend-ul viitor, când estimează vânzări de peste 500.000 de euro.
Conform datelor companiei, oferta Paravion din primul weekend Black Friday a atras aproape 1,4 milioane de căutări, în creştere cu peste 250% faţă de media zilnică obişnuită. Astfel, internauţii interesaţi de vacanţe au realizat 965 de căutări pe minut, echivalentul a 16 pe secundă pe platforma Paravion. Datele de trafic se vor menţine şi weekend-ul viitor, când agenţia va propune turiştilor o nouă ofertă, cu focus crescut pe pachetele de vacanţă premium.
Şi în ceea ce priveşte bilete de avion vândute în perioada 18-20 noiembrie, s-au remarcat tot cele operate de companiile de linie, respectiv Tarom, Turkish Airlines, KLM, Lufthansa şi Air Serbia.
„Chiar dacă această sărbătoare a shopping-ului este sinonimă cu reducerile foarte consistente pentru majoritatea comercianţilor şi a clienţilor, în cazul Paravion am observat un interes crescut pentru destinaţii exotice, premium. În primul val de campanie am înregistrat mai bine de 50 de tranzacţii care au depăşit 1.000 de euro, iar cel mai scump pachet vândut a costat de 3.000 euro. Weekend-ul viitor ne vom concentra tot pe pachete premium, din ce în ce mai căutate în rândul clienţilor noştri", declară Remus Vişan, Director General al Paravion.
Potrivit reprezentantului Paravion, cel mai costisitor pachet achiziţionat din oferta Black Friday de săptămâna trecută a fost un sejur de 10 zile, pentru 2 persoane, în Hyatt Regency Phuket Resort din Thailanda, cu plecare pe 9 februarie.
eMAG a vândut de Black Friday 1,1 milioane de produse în valoare totală de 300 miloane lei, arată datele companiei care în 2015 vânduse de 202 milioane lei. Că exemple, conpania a vândut 33.000 de telefoane și 32.000 de televizoare. eMAG a început Black Friday la oră 6.55, însă site-ul a fost nefuncțional aproape o oră din cauza traficului uriaș.
Cel mai scump produs vândut pe platformă a fost o mașină de bază multifuncțională pentru măturat și aspirat stradal, în valoare de 94.200 euro.
114 persoane au comandat bijuterii cu diamante și în total s-au vândut 12 kg de lingouri și monede de aur.
eMAG spune că a vândut 1,1 milioane de produse, iar 966.000 dintre acestea vor fi livrate prin curier și 90.000 vor fi ridicate din showroom. 50.000 de produse vor fi ridicate de clienți din oficiile Poștei Române cu care eMAG are parteneriat.
Datele PayU România
Ediția Black Friday de anul acesta, desfășurată în zilele 18-20 noiembrie, a generat 188.000 tranzacții online în valoare totală de 113,3 mil lei, cu 67% mai mult decât ediția de anul trecut, conform datelor PayU România, liderul pieței de plăți online.
"Evenimentul Black Friday de anul acesta a depășit așteptările noastre. Pentru o parte dintre comercianți, Black Friday a început la miezul nopții, însă la ora 7:00 dimineața am înregistrat o creștere spectaculoasă în platforma PayU, ajungând în scurt timp la 500 de tranzacții pe minut, de două ori mai multe față de nivelul maxim de anul trecut. Minutul de aur a fost la ora 8:10.
Față de anii trecuți am înregistrat o evoluție constantă a plăților online, de-a lungul întregii zile de vineri, dar și peste weekend, ceea ce ne arată o maturitate la nivelul comercianților – o strategie de comunicare foarte bună și o etapizare a ofertelor." declară Marius Costin, Country Manager PayU România.
Din totalul plăților online efectuate în sistemul PayU România, 31% au fost efectuate folosind cardul cu rate.
Evoluție pe industrii:
⦁ IT&C a rămas categoria fruntașă și anul acesta. 59% din valoarea tranzacțiilor online a fost alocată produselor din această categorie. Față de anul trecut, creșterea a fost de 52,3%;
⦁ Produsele din categoria fashion reprezintă 5% din total, cu o creștere de 50,3% față de ediția Black Friday de anul trecut;
⦁ Categoria care a înregistrat creșterea cea mai mare este cea formată din produse precum: mobilier, decorațiuni, jucării, cărți, produse alimentare, produse cosmetice, vinuri și nu numai. Aceasta reprezintă 29% din totalul vânzărilor, cu o creștere de 125%.
Cele mai mari tranzacții online:
⦁ În prima jumătate a zilei de vineri au fost făcute tranzacțiile cu cele mai mari valori. Cel mai mare coș de cumpărături a fost de 143.000 lei, comandă venită din Ungaria. Pe locul 2 și 3 se află tranzacții în valoare de 36.600 lei și 35.000 lei, ambele din România.
⦁ Valoarea coșului mediu de cumpărături de-a lungul întregului weekend a fost de 602 lei, cu 6% mai mare față de ediția precedentă. Produsele IT&C au fost achiziționate cu precădere în prima parte a zilei de vineri, când valoarea medie a coșului de cumpărături a atins nivelul maxim de 832 lei.
Topul țărilor care au comandat din magazinele din România și au plătit online
⦁ La ediția Black Friday de anul acesta PayU a procesat plăți din 87 țări. În top 5 țări cu cele mai mari comenzi au fost: Lituania (coș mediu 1.771 lei), Finlanda (coș mediu 1.250 lei), Slovenia (coș mediu 874 lei), Rusia (coș mediu 651 lei) și România (coș mediu 623 lei).
Printre retailerii din portofoliul PayU care au participat la ediția Black Friday de anul acesta se numără: Elefant, eMag, FashionDays, Paravion, PC Garage, Quickmobile, Telekom (clickshop.ro, germanos.ro), Vivre.
Vola.ro a pornit Black Friday la oră 8:01, iar în primele 15 minute erau deja înregistrate peste 900 de cereri de rezervare pentru bilete de avion și pachete turistice, adică, în medie, o cerere pe secundă. 170.000 de călători au accesat site-ul Vola.ro într-un interval de 24 de ore, generând 270.000 de vizite pe site-ul agenției și 1,4 milioane de pagini vizitate.
În primele două ore, consultanții Vola.ro au preluat peste 1300 de apeluri, cât pentru o întreagă zi obișnuită de lucru. La finalul Black Friday, s-au înregistrat de 3 ori mai multe apeluri față de o zi normală. Numărul maxim de apeluri simultane preluate în call-center a fost de 76.
De Black Friday, apelurile din call-center-ul Vola.ro au cumulat peste 131 de ore, adică 5 zile și jumătate de convorbiri. În total, Vola.ro a primit cereri pentru peste 4.700 de pachete turistice și bilete de avion. În cazul pachetelor turistice, numărul a fost de 50 de ori mai mare față de o zi obișnuită.
Au fost disponibile la ofertă peste 600 de pachete și bilete de avion, iar anul viitor Vola își propune cel puțin să dubleze această cifră, dat fiind interesul mare al românilor pentru călătorii.
Românii și-au alocat buget și pentru vacanțe de Black Friday și au preferat să își planifice călătoria în gașcă. Cea mai mare tranzacție cu bilete de avion de pe Vola.ro de Black Friday a fost de 3.063 euro pentru 27 de persoane.
Clienții Vola.ro au cumpărat city break-uri la Romă și Praga, precum și vacanțe pentru vară 2017 în Skiathos (Grecia), Kemer (Turcia) și Silema (Malta) sau bilete de avion în special către destinații din Europa.
În cazul biletelor de avion, cele mai căutate destinații au fost Roma, Madrid, Berlin, Bruxelles și Londra. Cel mai ieftin bilet de avion achiziționat ieri a fost de 1 EUR, pe rută Timișoara-Milano, iar cel mai scump bilet de avion a fost de 1530 euro (destinația Bali).
În medie, un pachet turistic vândut de Vola.ro a avut o durată de 4 nopți, iar media pe rezervare a fost de 3 persoane. Cele mai solicitate luni au fost ianuarie, februarie și iunie.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu