Enel, noul plan strategic

Grupul italian de utilităţi Enel a prezentat marţi noul său plan strategic conform căruia, în perioada 2018-2020, va investi 24,6 miliarde de euro.

Grupul italian de utilităţi Enel a prezentat marţi noul său plan strategic conform căruia, în perioada 2018-2020, va investi 24,6 miliarde de euro, din care 80% pe pieţele mature precum Italia, Spania şi SUA, precum şi pentru a face reţelele sale mai digitale, informează Reuters, preluată de Agerpres.

În acest nou plan strategic, Enel a confirmat majoritatea obiectivelor financiare incluse în planul precedent, dar a majorat cu 33% estimările privind dividendul minim pe acţiune ce va fi vărsat anul viitor, până la 0,28 euro.

Enel a mai informat că până în 2020 va vinde alte active în valoare de 3,2 miliarde de euro, în principal termocentrale, urmând de asemenea să iasă de pe pieţele considerate non-strategice. Pe de altă parte, grupul italian va aloca 2,3 miliarde de euro pentru preluarea participaţiilor minoritare şi alte două miliarde de euro pentru achiziţii în domeniul reţelelor şi soluţiilor electronice.

În România, Enel deţine 64,4% la Enel Distribuţie Muntenia şi Enel Energie Muntenia, 51% la Enel Distribuţie Banat, Enel Distribuţie Dobrogea şi Enel Energie şi 100% din acţiunile Enel România. Aceste companii gestionează o reţea de 91.000 de kilometri, ce distribuie aproximativ 14 TWh pe an (cu o cotă de piaţă de 34%), vând aproximativ 9 TWh/an unui număr de circa 2,6 milioane clienţi, dintre care 2,4 milioane sunt clienţi rezidenţiali (aproximativ 20% din piaţa de retail) şi 200.000 sunt companii.

[citeste si]

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel