Erdogan ar fi cheltuit 14 milioane de dolari, în aprilie, pentru mesajele electorale. Rivalul său aduce în discuție ”tacticile” Cambridge Analytica

Credit Foto: Book Catalog, CC BY 2.0, via Wikimedia Commons
Credit Foto: Book Catalog, CC BY 2.0, via Wikimedia Commons

Direcția Prezidențială de Comunicații din Turcia a cheltuit aproape 14 milioane de dolari pentru mesaje electorale în aprilie, scrie presa turcă.

Alegeri prezidentiale 2024

Direcția de Comunicații Prezidențială a Turciei a cheltuit aproape 14,3 milioane de dolari în aprilie, într-o aparentă mișcare de a-l promova pe președintele Turciei, Recep Tayyip Erdoğan și campania sa electorală în alegerile parlamentare și prezidențiale din 14 mai, a informat miercuri publicația turcă, Turkish Minute

Înainte de alegeri, liderul opoziției din Turcia și candidat la președinție, Kemal Kılıçdaroğlu, principalul rival al lui Erdoğan în cursa prezidențială, și-a exprimat îngrijorarea cu privire la potențiala interferență cibernetică în numărarea voturilor, avertizând pe rețelele de socializare despre un posibil ”stil Cambridge Analytica”.

Cambridge Analytica, o firmă britanică de consultanță politică, a devenit faimoasă pentru implicarea sa în manipularea datelor alegătorilor și publicitatea politică vizată în timpul alegerilor prezidențiale din SUA din 2016. Tacticile companiei au devenit de atunci sinonime cu încălcările confidențialității datelor și practicile lipsite de etică în campaniile electorale.

Buget pentru comunicre prezidențială: 82,5 milioane USD

Direcția Prezidențială de Comunicații (DPC) este repsonsabilă de modelarea și diseminarea mesajelor guvernului sub administrația președintelui Erdogan.

Cifrele oficiale au arătat că DPC a cheltuit 282.963.000 TL (14,3 milioane USD) în aprilie, ceea ce corespunde la 43,7% din cheltuielile totale de 647 073 000 TL (32,7 milioane USD) în primul trimestru al anului 2023.

Cu un buget alocat de 1.631.576.000 TL (82,5 milioane USD) pentru 2023, Direcția a cheltuit deja 40% din bugetul total în perioada ianuarie-aprilie, un indiciu că este probabil să-și depășească bugetul inițial până la sfârșitul anului, susține presa turcă.

Citește și:

Twitter a șters profiluri și postări la cererea Guvernului turc, în apropierea alegerilor

Twitter, rețeaua de socializare deținută de miliardarul Elon Musk, s-a apărat împotriva criticilor adresate platformei, conform cărora, în apropierea alegerilor din Turcia platforma ar fi șters o serie de profiluri și conținut la cererea autorităților de la Ankara, potrivit Reuters.

Într-un mesaj postat chiar pe Twitter, divizia Global Government Affairs a rețelei de socializare a declarat că a purtat ”negocieri cu Guvernul turc  toată săptămâna trecută”, fiind acuzată că...”. Citește mai mult AICI.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel