Anunț important pentru toți cei care au primit acest mesaj despre plaja facturilor la energie electrică.
”Electrica Furnizare anunță existența unei tentative de fraudă prin mijloace de plată electronice ce constă în transmiterea de notificări către clienți, via aplicații de mesagerie și/sau SMS, cu privire la deconectarea de la rețeaua de energie electrică pe motiv de neplată, aceștia fiind îndemnați să acceseze un link pentru a plăti soldul restant. Electrica Furnizare se delimitează de orice mesaj trimis clienților săi care îndeamnă la efectuarea plății prin accesarea de link-uri” anunță Electrica Furnizare, într-un comunicat de presă.
”Electrica Furnizare nu a solicitat și nu va solicita, prin intermediul aplicațiilor de mesagerie și/sau SMS, realizarea de plăți prin accesarea de link-uri, compania încurajând clienții să utilizeze canalele oficiale de plată, cunoscute și promovate constant în rândul acestora: MyElectrica, ATM-uri, terminale de plată, internet banking, virament bancar, agențiile și sucursalele băncilor partenere, punctele de plată Paypoint, centrele de plată un-doi ale Mobile Distribution, serviciul Westaco Express. Toate modalitățile de plată a facturilor emise de Electrica Furnizare pot fi consultate pe site-ul oficial, aici” mai anunță sursa citată.
”Pentru a evita să devină victime ale unui fraude prin mijloace de plată electronice, Electrica Furnizare le recomandă clienților săi următoarele:
Să nu ia în considerare și să nu acceseze link-uri de plată sugerate în comunicări transmise via aplicații de mesagerie și/sau SMS;
Să nu introducă date cu caracter personal sau să efectueze plăți în pagini nesecurizate” mai transmite Electrica.
”O pagină securizată se poate identifica căutând simbolul sub formă de lacăt închis, afișat de browser-ul utilizat, precum și prezența literei „s” (reprezentând termenul „secure” – în condiții de siguranță) la începutul adresei site-ului: „https://”. Aceste elemente indică utilizarea de către site a unei conexiuni securizate, astfel încât informațiile despre tranzacție nu sunt divulgate către terți. Dacă aceste elementele nu sunt disponibile, plata trebuie abandonată. Clienții care suspectează primirea unor mesaje ce se pot încadra la categoria fraudă prin mijloace de plată electronice sunt rugați să informeze compania la adresa de e-mail: [email protected]” conchide sursa citată.
Citește și:
Începând din 16 septembrie 2022, aproximativ 100.000 de clienți finali rămân fără furnizor și se mută în FUI. Acolo energia vine din PZU, probabil la 3-4-5000 lei MW. Tinmar, unul dintre cei mai mari furnizori privați de energie din România, lider în servicii integrate de energie, a depus licența și a notificat ANRE despre acest subiect.
Mulți dintre clienții Tinmar sunt consumatori industriali și non-casnici, adică volume mari.
Ținând cont că OUG recunoaște 1300 lei MW, iar energia va fi cumpărată din PZU, este greu de crezut că suma va rămâne 1300.
Piaţa pentru Ziua Următoare (PZU) este o componentă a pieţei angro de energie electrică pe care se realizează tranzacţii orare ferme cu energie electrică activă cu livrare în ziua următoare zilei de tranzacţionare. Citește continuarea aici
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu