Anul care se va încheia peste doar câteva zile a adus relansarea brandului turistic România, susține președintele Eurolines Group, Dragoș Anastasiu, acesta apreciind că destinațiile vedetă au fost Delta Dunării, Transilvania și București.
"Cred că anul 2016 poate să intre în istorie precum anul relansării destinației turistice numită România. O să vedeți și din cifrele noastre cum am crescut în ceea ce privește destinația turistică România, referindu-mă atât la sosirea străinilor în România (incoming), cât și la românii care fac concediul în România", a afirmat, miercuri, în conferința de presă de sfârșit de an, Dragoș Anastasiu, după ce a precizat că cifra de vânzări a Grupului Eurolines, alcătuit din 12 companii, a ajuns la ținta propusă, respectiv 125 de milioane de euro.
Destinații vedetă în 2016: Delta Dunării, Transilvania și Bucureștiul
Potrivit fondatorului Grupului Eurolines România, două au fost motivele care au dus la relansarea brandului turistic România.
"Probabil cel mai important este faptul că produsul turistic românesc s-a îmbunătățit. A făcut clar progrese în ultimii câțiva ani și are câteva vedete ca și destinație: Delta Dunării, Transilvania și Bucureștiul.
În al doilea rând, și pentru asta nu avem un merit semnificativ, au fost problemele celorlați din jurul nostru ca destinații turistice (precum Turcia, Tunisia, Egipt). România a ajuns prin stabilitate undeva sus în ceea ce privește siguranța oamenilor", a argumentat Dragoș Anastasiu, care a ținut să atenționeze autoritățile statului în domeniu ce trebuie să facă în perioada următoare pentru acest sector, factor important pentru progresul economic.
"Ne-ar fi plăcut să venim cu o promovare națională pe măsura oportunității: dintr-un buget național de promovare de 2 milioane de euro, care reprezintă oarecum aceeași dimensiune ca bugetul nostru ca promovare de grup, e greu să poziționezi România ca destinație turistică pe măsura potențialului. Va trebui să se facă eforturi din punctul acesta de vedere și există destul de multe eforturi în acest sens. Eu sper ca bugetele de promovare a României în următorii ani să fie semnificative, pentru că deja avem produs. E foarte simplu: bagi banii în promovare, vine lumea, scoți bani. Exact ca la o companie", a subliniat Dragoș Anastasiu.
Grupul Eurolines, cifrele anului 2016
- Cifra de vânzări a crescut cu 13%;
- Vânzările de pacgete turistice ale rețelelor TUI TravelCenter și Eurolines, creștere cu 23% față de 2015;
- Rezervările prin programul Early Booking, mai mare;
- Totalul vânzărilor de pachete turistice interne, creștere de 86% comparativ cu anul 2015;
- Vedetele campaniei de Early Booking: România Grecia și Spania
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu