Datele din 2022 evidențiază progresul mărcilor asiatice în detrimentul producătorilor din UE.
Marii producători europeni de mașini electrice nu se tem de rivalii americani de la Tesla, ci, mai degrabă de compania chinezească Byd, specializată în vehicule electrice.
Zvonul raportat de Financial Times, sursa citată de Europa Today, spune multe despre concurența producătorilor chinezi pe piața emergentă a mașinilor cu electrice. Încurajate de accesul la materii prime și de costuri semnificativ mai mici, mașinile cu emisii zero produse în China au început să invadeze piața UE, creând îngrijorare în rândul producătorilor de mașini de pe Bătrânul Continent.
Producătorii chinezi, a subliniat organizația Transport & Environment, ocupă o porțiune din ce în ce mai mare a pieței europene, reprezentând 5% din totalul vehiculelor alimentate cu baterii vândute în 2022, potrivit Europa Today.
Pe baza tendințelor actuale, în 2025 companiile chineze vor vinde între 9% și 18 % din mașinile electrice de pe piața din Europa.
T&E a avertizat că eșecul producătorilor de automobile europeni de a crește oferta de vehicule cu emisii zero ar putea determina în curând companiile străine - mai întâi asiatice - să cucerească cea mai mare parte a pieței continentale.
Pe lângă avansul chinezilor, trebuie menționat că ponderea vânzărilor de mașini electrice în Europa în prima jumătate a anului 2022 a scăzut la 11%, în scădere de la 13% în a doua jumătate a anului trecut.
La polul opus, vânzările de mașini cu emisii zero au crescut atât în SUA (+ 50% față de jumătatea anului precedent), cât și în China (+ 18%).
Potrivit T&E, această tendință este influențată de ”lipsa stimulentelor de reglementare” în țările UE mai mult decât de ”criza lanțului de aprovizionare”.
Carlos Tavares, directorul executiv al Stellantis, a avertizat că noile companii chineze, dintre care unele sunt subvenționate de Beijing, își vor vinde vehiculele în pierdere pentru a deteriora mărcile europene și cota de piață.
”Nu vrem ca vecinii chinezi să vândă în pierdere în Europa și apoi să pună în genunchi industria auto”, a spus el, solicitând UE să impună tarife pentru mașinile importate din China. Țintele actuale de reducere a CO2 pentru mașini nu funcționează” și pentru aceasta ”UE trebuie să înlăture lacunele care subminează obiectivele producătorilor de mașini. Dar să sprijine și măsuri precum închirierea low-cost de mașini electrice pentru a le face accesibile tuturor”, a declarat Julia Poliscanova, director Transport & Mediu.
Citește și:
Cancelarul german Olaf Scholz s-a angajat să schimbe modul în care ţara sa tratează cu China şi a promis ' discuţii sincere' în vizita pe care o va întreprinde la Beijing, transmite dpa.
'Căutarea securităţii naţionale - sinonimă cu stabilitatea sistemului comunist - şi autonomia naţională vor continua mai semnificativ. Şi, pe măsură ce China se schimbă, modul în care tratăm cu China trebuie să schimbe şi el', a scris Scholz joi într-un articol pentru Politico.
Deşi războiul din Ucraina a schimbat multe aspecte ale relaţiilor internaţionale, 'chiar şi în condiţii schimbate, China rămâne un important partener de afaceri şi comerţ pentru Germania şi Europa - nu vrem să ne decuplăm de la el', afirmă Scholz.
În acelaşi timp însă, Germania va 'demonta dependenţele unilaterale' de China în anumite produse sau tehnologii.
'În privinţa investiţiilor chineze în Germania, vom face de asemenea diferenţe în funcţie de faptul dacă acestea creează sau exacerbează dependenţe riscante', a adăugat cancelarul, referindu-se la recenta controversă legată de o investiţie chineză în portul Hamburg.
Citește mai mult AICI.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News