Europa lansează sonda spațială Hera pentru a studia un asteroid lovit de NASA

Sursa: Pixabay

Europa a lansat sonda spațială Hera pentru a reveni la asteroidul Dimorphos, care a fost deviat în 2022 de NASA prin misiunea DART. Hera va studia impactul și va contribui la dezvoltarea unei strategii de apărare planetară.

Citește și: Câți dintre noi vor ajunge la vârsta de 100 de ani. Oamenii de știință au calculat

Luni, Europa a lansat sonda spațială Hera, care a fost transportată de o rachetă SpaceX din Florida, marcând începutul unei călătorii de doi ani către asteroidul Dimorphos, care a fost deviat de pe traiectorie în 2022 de misiunea DART a NASA. Această nouă misiune are ca scop evaluarea capacității omenirii de a devia, dacă este necesar, un asteroid care se îndreaptă spre Pământ, pentru a preveni daunele potențiale.

Hera a fost lansată la bordul unei rachete Falcon 9, care a decolat la ora 10:53, ora locală, conform unei transmisiuni în direct. Agenția Spațială Europeană (ESA) a ales compania SpaceX, fondată de Elon Musk, pentru această lansare, completând astfel capacitatea de acces a Europei la spațiu.

Asteroidul Dimorphos este o mică lună a asteroidului Didymos, care este catalogat ca un obiect din apropierea Pământului. În 2022, misiunea NASA DART (Double Asteroid Redirection Test) a avut ca scop dovedirea conceptului de deviere a unui corp ceresc care ar putea reprezenta un pericol pentru Pământ. Cu toate acestea, Dimorphos și Didymos nu reprezintă o amenințare pentru planeta noastră.

Mai citește și: Locul surprinzător unde există cei mai sănătoși copii de pe Pământ

În data de 26 septembrie 2022, sonda DART s-a ciocnit cu asteroidul Dimorphos la o viteză de aproximativ 22.530 km/h, la o distanță de 11 milioane de kilometri de Pământ. În martie 2023, oamenii de știință au declarat că impactul a schimbat nu doar traiectoria asteroidului, ci și forma acestuia.

Sonda Hera, construită de compania germană OHB SE, va efectua un studiu post-impact al asteroidului Dimorphos pentru a extinde experimentul NASA într-o strategie repetabilă de apărare planetară, conform Agenției Spațiale Europene.

În Sistemul Solar există peste o jumătate de milion de asteroizi, dintre care peste 25.000 sunt clasificați drept obiecte din apropierea Pământului. Peste 1.000 dintre aceștia se află pe lista de risc a ESA, ceea ce înseamnă că necesită observații regulate și detaliate pentru a monitoriza potențialele pericole pe care le-ar putea reprezenta.

Știri recomandate