EVALUARE NAȚIONALĂ 2014. Scrisoarea părinților: batjocură după aflarea rezultatelor

REZULTATE EVALUARE NAȚIONALĂ 2014. Elevii au aflat vineri, 27 iunie, rezultatele la EVALUARE NAȚIONALĂ 2014. Au existat și copii nemulțumiți de notele obținute, motiv pentru care, însoțiți de părinți, au depus contestații după probele la EVALUARE NAȚIONALĂ 2014.

VEZI ȘI: EVALUARE NAȚIONALĂ 2014. Elevii de clasa a 8-a, batjocoriți la proba de limba română. Scrisoarea unei profesoare


REZULTATE EVALUARE NAȚIONALĂ 2014. Părinţii sunt nemulţumiţi de rezultatele copiilor şi acuză profesorii pentru subiectele pregătite pentru examen spunând că au fost prea dificile pentri copii şi că nu s-a ţinut cont de programa şcolară.

REZULTATE EVALUARE NAȚIONALĂ 2014. Federația Națională a Asociațiilor de Părinți din învățământul preuniversitar a adresat o scrisoare ministrului Educaţiei, prin care acuză Centrul Național de Evaluare de lipsă de profesionalism.

VEZI ȘI: Ponta discută în Guvern "scrisoarea unei profesoare" pentru elevii dintr-a opta 

REZULTATE EVALUARE NAȚIONALĂ 2014. „Vă adresăm prezenta Scrisoare Deschisă în contextul afişării astăzi (ieri, n.red.), 27 iunie 2014, rezultatelor la examenele de Evaluare Națională 2014. Față de perioada anilor de tristă amintire, atunci când noi, părinţii, făceam coadă la magazinele alimentare ca să reuşim să procurăm mâncare pentru copiii noştri, am ajuns astăzi să facem coadă la şcolile din România pentru a depune contestaţiile pentru notele de la proba de Limba şi Literatura Română din cadrul examenului mai sus-menționat.

Considerăm că Centrul Național de Evaluare din subordinea dumneavoastră a elaborat subiectele la această probă fără să țină cont de programa elevilor şi fără să aibă o legătură cu realităţile şcolii gimnaziale din România. De aceea le reamintim noi: - în clasa a VIII-a se studiază genul liric, dar numai specia pastel.

Poezia filozofică, de genul „Gânduri pentru Anul Nou" (I. Minulescu), care tratează teme existenţiale (moartea şi viaţa, trecerea timpului, iubirea) se studiază la liceu. Oare s-a încurcat subiectul cu unul de la bacalaureat? Sau întâi evaluăm şi apoi predăm? - cele două compuneri de la literatură sunt asociate ca teme, fapt care a făcut ca un copil care nu a înţeles mesajul poeziei să nu aibă oportunitatea unei recuperări pe o temă diferită; - în cazul sinonimelor, baremul a fost prost gândit şi nu a lăsat libertate profesorilor evaluatori să ia in considerare toate variantele de răspuns corecte; - controversat este şi subiectul de gramatică, cu o frază interpretabilă.

În timpul corectării, în unele judeţe s-a retras baremul şi, după un timp, s-a readus baremul cu modificări. Şi nu în ultimul rând, apreciem că subiectul întâlnirii cu un scriitor contemporan a asigurat egalitate de şanse copiilor din mediul rural cu cei din mediul urban. Această întrecere a profesorilor propunători de subiecte din Centrul Naţional de Evaluare a reuşit să-i facă pe copiii noştri să înțeleagă că toată munca lor a fost desconsiderată.

Criteriile de evaluare pe post ale experţilor din instituţia respectivă au în vedere numai acest lucru? Pentru că altfel, nu vedem de ce ar rămâne în funcţii după asemenea bătaie de joc la adresa copiilor şi a dascălilor lor. În speranța că veți trata cu atenţie problemele semnalate de noi, aşa cum de altfel aţi procedat în relaţia partenerială pe care o avem, vă asigurăm de toată consideraţia noastră", se arată în plângerea făcută de părinți.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel