Luni, 22 iunie, absolvenții claselor a VIII-a au trecut de emoțiile primei probe din cadrul Evaluării Naționale 2015. Elevii au avut de rezolvat subiectele de la proba de Limba română.
Absolvenții claselor a VIII-a au primit basmul la ultimul subiect. Conform articolelor apărute în presa locală, elevii au ieșit bucuroși din sălile de clasă. Subiectele nu au ridicat probleme copiilor care au învățat și nici nu a fost vorba de capcane în rezolvarea cerințelor.
Profesoara Mariana Badea, despre subiectele la Limba română
Mariana Badea, stimabilă profesoară de limba română, a scris un comentariu - pe blogul său - despre subiectele primite de elevi la Evaluarea Națională 2015.
"Cred că subiectele au fost normale, ceea ce e un succes! Adică n-au fost confuzii sau nuanţe de interpretare. Da, au fost subiecte bune. Uşoare... depinde de copil. Dar n-au fost dificile!", ne-a spus doamna Mariana Badea întrebată cum i s-au părut subiectele de Limba română.
Subiectul I la Limba română, Evaluarea Naţională 2015: Text cules de Petre Ispirescu
Punctul a. 1. Scrie un antonim pentru sensul din text al cuvintelor: frumoasă, bucurie şi venea
2. Explică rolul cratimei în secvenţa "încât p-aci era"
3. Formulează două idei principale din textul dat
4. Transcrie două cuvinte, grupuri de cuvinte din text care se referă la timpul acţiunii
5. Prezintă în 30 - 50 de cuvinte semnificaţia secvenţei: "atunci îi mai veni inima la loc şi se mulţumi a aştepta până a doua zi. În ziua următoare, ia merele de unde nu-s. S-a supărat împăratul, nevoie mare, şi porunci ca paznicii să se puie să prinză pe hoţi. Dar, aş! Unde e pomana aia?"
Punctul b. Redactează o compunere de 150 - 250 de cuvinte în care să motivezi apartenenţa la specia basmului popular "Lupul cel năzdrăvan şi Făt Frumos", valorificând textul dat Subiectul II la Limba Română, Evaluarea Naţională 2015.
Subiectul II
1. Formulează câte un enunţ în care să precizezi următoarele aspecte din textul dat: data la care se sărbătoreşte Ziua Internaţională a iei şi numele tabloului pictat de Constantin daniel Rosenthal
2. Scrie numele autoarei şi titlul articolului din care este extras fragmentul dat
3. Menţionează ce parte de vorbire este fiecare dintre cuvintele subliniate din secvenţa bluza tradiţională românească se bucură de popularitate în lumea întreagă şi a devenit un obiect vestimentar aproape obligatoriu în garderba româncelor.
4. Precizează funcţia sintactică a cuvintelor subliniate din secvenţa: patru decenii mai târziu, ia românească a fost sursa de inspiraţie pentru una dintre colecţiile semnate de YVes Saint Laurent.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Roxana Neagu
de Roxana Neagu