Așa cum am fost obișnuiți de ani buni că nu este posibil niciun examen fără scandal, și în acest an buba a explodat la Matematică și la Limba germană, la dexamenul de Capacitate.
Dacă marți, la proba de la Limba germană de la examenul de Evaluare Națională a picat subiectul de rezervă de anul trecut, miercuri, la Matematică mai mulţi profesori, elevi şi părinţi reclamă că cerinţa punctului 6 de la Subiectul I nu a fost corect formulată şi i-a indus în eroare pe mulţi candidaţi.
În problema respectivă este dată o diagramă care prezintă repartiţia notelor obţinute la un test la matematică de elevii unei clase a VIII-a dintr-o şcoală. Cerinţa este următoarea: „Conform diagramei, numărul elevilor care au obţinut nota 5 la acest test este egal cu...".
„S-au încurcat!", a explicat mama unul elev de la Colegiul Naţional Bilingv „George Coşbuc". „Nu au înţeles exact cum se citeşte diagrama fiindcă nu era clar precizat care sunt notele şi care şir este numărul de elevi. Suntem câţiva care ne gândim să contestăm", a spus aceasta, potrivit realitatea.net.
[citeste si]
Şi profesorii sunt de acord, avertizând că vor fi zeci de mii de contestaţii numai pe această temă.
„Diagrama nu este complet enunţată pentru că nu se specifică în axa OX notele elevilor şi în axa OY, numărul de elevi. De aceea, unii elevi au citit invers diagrama şi nu le poţi cere în condiţii de examen să gândească ca un adult. Vor fi probabil zeci de mii de contestaţii pe acest subiect şi cel mai simplu ar fi să să plece o notă de la Comisia Centrală de Examen către centrele de corectare prin care să li se ceară să acorde punctajul prevăzut indiferent în ce mod au citit elevii diagrama", a explicat profesorul Ştefan Vlaston pentru Mediafax.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu