Preşedintele Consiliului Judeţean Harghita, Borboly Csaba, consideră că rezultatele mai slabe obţinute în acest an de elevii din judeţ la Evaluarea Naţională se datorează sistemului de învăţământ, care are nevoie de schimbări radicale.
'Nu ne putem permite ca în fiecare an să fim şocaţi de rezultate, iar mai apoi, după o săptămână, să uităm de acestea până anul care urmează. Trebuie să atragem atenţia guvernului pentru ca acesta să ia măsuri radicale, deoarece rezultate dezastruoase se înregistrează în întreaga ţară, nu numai la noi în judeţ. Totuşi, nu toţi elevii sunt slabi la învăţătură...' - a declarat preşedintele CJ, într-o declaraţie de presă remisă sâmbătă AGERPRES. Potrivit acestuia, rezultatele la Evaluarea Naţională au efect pe termen lung şi se transpun în faptul că locurile la licee şi şcoli profesionale rămân neocupate. În documentul menţionat se mai arată că procentul mic de elevi care a promovat proba de limba şi literatura română impune reformarea metodei de predare a limbii române pentru elevii maghiari, problemă semnalată de mai multe ori de către conducerea Consiliului Judeţean. 'Anul trecut, la proba de limba română, 55,62% dintre participanţi au reuşit să obţină notă de trecere. Comparativ cu acest an, procentul a scăzut la 51,7% şi, astfel, judeţul Harghita ajunge pe ultimul loc la nivel naţional la promovabilitate. Privind rezultatele se poate constata că aproape jumătate dintre elevi nu au trecut proba de limba română. Consiliul Judeţean Harghita atrage atenţia anual organelor abilitate despre necesitatea reformării metodei de predare a limbii române în cazul elevilor maghiari. Consiliul judeţean a organizat numeroase consultaţii şi mese rotunde, a căror tema a fost predarea limbii române, în care au fost implicaţi specialişti din domeniul învăţământului. Pe lângă acestea, s-au trimis numeroase adrese şi scrisori în atenţia ministrului Educaţiei', se precizează în declaraţia remisă presei de Borboly Csaba.
Potrivit preşedintelui CJ Harghita, în urma unui raport referitor la predarea limbii române în judeţ, realizat de Grupul de analiză şi sinteză din cadrul instituţiei pe care o conduce, rezultă că 'în proporţie de 90% atât pedagogii, cât şi părinţii sunt nemulţumiţi de modalitatea de predare a limbii române, iar din răspunsuri reiese că această vină revine sistemului de învăţământ'.
Borboly mai susţine că, 'datorită gradului de dificultate foarte mare la examenul de bacalaureat, numeroşi elevi renunţă să se înscrie la examen şi astfel pe piaţa forţei de muncă ies numeroase persoane fără diplomă'. Potrivit datelor statistice, în acest an 67.55 la sută dintre elevii care au susţinut Evaluarea Naţională au obţinut medii peste 5, în vreme ce anul trecut acest procent a fost de 73,55%.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News