Una dintre cele mai importante modificări este valabilitatea promovării probei teoretice (sala) timp de un an . Astfel, dacă un candidat trece proba teoretică, însă pică traseul (proba practică), el nu mai este nevoit să dea din nou şi proba teoretică, la reexaminare. Reexaminarea poate fi dată la cel puţin 15 zile de la data examinării precedente, cu dovadă că s-au făcut de atunci 6 ore de practică pe autovehicul.
Proiectul de modificare introduce şi procedura de examinare pentru permisul de moped (categoria AM), care a intrat în vigoare din ianuarie 2013. Posesorii de mopede, care au absolvit un curs de legislaţie rutieră înainte de 19 ianuarie 2013, data intrării în vigoare a permisului pentru moped, nu mai trebuie să dovedească absolvirea unei şcoli de şoferi şi se pot prezenta direct la proba practică, în poligon. Proba practică pentru moped se dă doar în poligon. Pentru categoriile de permis A, A1 şi A2, proba practică se dă în poligon, dar şi în traseu, pe şosea publică. Viitorul motociclist va trebui să fie însoţit pe motocicleta de examen de un instructor al şcolii de şoferi, cu care va comunica prin cască, în timpuul examenului. Alături de motocicletă se va deplasa un autoturism în care se va afla poliţistul examinator. Maşina va fi condusă de un alt instructor al şcolii de şoferi. Astfel, trei persoane şi o maşină vor fi necesare pentru examinarea unui viitor motociclist.Vezi AICI principalele modificări în vederea obținerii permisului autoFiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News