Comisarul-șef ing. Valentin Iana, șeful biroului organizarea și sistematizarea circulației din Brigada Rutieră, a vorbit într-un interviu acordat pentru DCNews despre cum a evoluat traficul din Capitală față de perioada crizei, dar ne-a explicat și care va fi adevărata utilitate a Pasajului de la Piața Presei Libere.
DCNews: Cum a evoluat traficul în București față de perioada crizei? Se circulă mai bine, se circulă mai prost, sunt mai multe mașini?
Valentin Iana: Eu n-aș spune că această criză, din perioada 2008-2009, a afectat în vreun fel traficul. Poate a crescut traficul de autovehicule grele după acea perioadă, dar traficul cu autoturisme personale n-a avut variații majore.
DCNews: Față de atunci s-au mai executat câteva lucrări: pasaje, tunele ... .
Valentin Iana: Evident că din punctul de vedere al infrastructurii lucrurile stau mai bine.
Orice amenajare rutieră e binevenită, orice pasaj e binevenit, și nu neaparat pentru că produce acea fluență pe care o așteaptă toată lumea, ci pentru faptul că, fiind denivelat, autovehiculele nu se mai întâlnesc, nu mai există acele conflicte care pot genera accidente. Și, după cum ați văzut, și Pasajul de la Piața Presei va separa traficul pietonal de traficul auto, iar autovehiculele nu se vor mai întâlni la același nivel, în special cele care circulă dinspre Drumul Național 1. Acest pasaj este o continuare a pasajelor realizate pe Drumul Național 1 și a Pasajului Subteran Băneasa. Și vorbim aici despre o prioritizare a traficului pe axa Nord-Sud, care începe de la Piața Sudului și se termină la DN 1.
După cum știți, și la Piața Sudului se lucrează la un pasaj subteran. Deci, avantajele Pasajului de la Piața Presei nu sunt imediate, pentru că, așa cum spuneați și dvs, el va muta o coadă de la o intersecție (n.r. - Piața Presei), la alta (n.r. - Arcul de Triumf), dar, în timp, lucrurile și pasajele vor fi legate, pentru că și cel de la Piața Sudului se continuă cu Pasajul de la Mihai Bravu, care a fost inaugurat în cursul anului acesta, și apoi Pasajul Muncii, Pasajul Obor, ș.a.m.d.. Toate sunt pe Inelul Principal de circulație.
DCNews: Să înțelegem că Pasajul de la Piața Presei nu va avea un efect foarte vizibil când va fi deschis, importanța lui urmând să fie resimțită în perspectivă ... .
Valentin Iana: Marele avantaj al lui este că autovehiculele care vin dinspre DN1 și circulă către Arcul de Triumf nu se vor mai întâlni în Piața Presei Libere cu cele care efectuează viraje. Și al doilea avantaj este că se va face acel pasaj pentru pietoni în zona Expo H, scăpăm de o trecere de pietoni, crește fluența și, evident, scade la zero riscul de a fi accidentați pietonii care îl vor folosi, pentru că, probabil, vor exista pietoni care vor trece și pe la suprafață.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News