Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, este așteptat, joi, la Constanța, unde în prezența ambasadorilor Turciei, Ucrainei, Georgiei, Kazahstanului și Azerbaidjanului la București, vor inaugura prima linie de feribot care va lega Constanța de Batumi, Georgia.
Conexiunea peste Marea Neagră a fost de mult timp veriga lipsă dintre porțile UE și țările din zona Mării Caspice, și mai departe, la Orientul Mijlociu și Asia. Proiectul Silk Road, menționat în mai multe proiecte europene nu aveau componenta Marea Neagră, legătura între Portul Constanța și Portul Poti, în Georgia. ROMCARGO Maritim și UKR Ferry a început în mai 2013, un proiect care să se finalizeze într-un serviciu regulat de feribot pentru acest traseu, adresat o piață în creștere în zona Mării Caspice și furnizarea de timp de tranzit mai rapid și cu costuri reduse.
Soluția celor două companii cu transportul feroviar din Europa Centrala la Constanța, și conexiune la ferrybot Poti Georgia, înseamnă doar 15 zile timp de tranzit și de asemenea, reduce costurile de logistică. Linia va fi operată de compania de transport maritim „Ukrferry" din Odesa.
Nava Greifswald, de fabricație germană, va deservi noua linie de feribot care are o capacitate de 85 de camioane de marfă cu dimensiunile de până la 17 m lungime și 150 de pasageri. Totodată, vasul va putea transporta autocare cu o lungime de până la 22 metri și vagoane de cale ferată.
Potrivit programului, din Constanța, feribotul va pleca, joia, la orele 23,59, urmând să ajungă la Batumi, dumnica, la orele 7,00, după care seara, la orele 21,00 va păsăsi portul pentru a se îndrepta către Iliciovsk, în Ucraina. Nava va ajunge miercurea, la orele 7,00, după care la orele 21,00 va părâsi Iliciovsk, pentru ca joia, la orele 16,00, să ajungă din nou la Constanța.
În acest moment, linia va fi operabilă numai pentru transportul RO-RO, urmând ca în perioada următoare să fie disponibilă și pentru transportul feroviar.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu