Doi profesioniști născuți în România s-au asociat, în 2013, pentru a reuși să înscrie o echipă românească în circuitele de Formula 1. Proiectul de participare în Campionatul Mondial de Formula 1 a fost inițiat de dr. Ion Bazac, proprietarul firmei Forza Rossa, importatorul mărcilor Ferrari și Lotus în România, Moldova și Bulgaria. Cererea a fost depusă pe site-ul FIA, în decembrie 2013. Dacă ar fi fost acceptată, echipa românească de F1 ar fi început cursele în 2015.
Proiectul a fost în totalitate privat și nu a beneficiat în niciun fel de sprijinul statului. Firma Kodewa&Co este condusă de un neamț cu origini românești. Colin Kolles, patronul Kodewa, avea o mare experiență în cursele de F1. A condus echipa F1 a Iordaniei, Force India F1, MF1 Toyota, Spyker Ferrari.
Forza Rossa a solicitat intrarea în circuitele F1 pe baza asocierii cu acest grup german, care putea să ofere know-how, dar și infrastructura necesară, de la construcția mașinilor de curse până la camioanele de transport sau echipamentele pentru pit-stop.
Joint venture-ul româno-german a depus dosarul la FIA în 23 decembrie 2013, la acel moment existând un loc disponibil oferit de FIA. Forul mondial a preferat , însă, o firmă din SUA. S-a considerat că echipa americană Haas are garanții mai bune decât join-venture-ul Forza Rossa-Kodewa. În 2 iulie 2014, firma Forza Rossa a fost notificată că nu poate participa la circuitele din 2015, deci proiectul F1 lua sfârșit pentru România.
Iată comunicatul Forza Rossa, după ce în presă au apărut speculații legate de vizita premierului Ponta în Emirate și circuitul de F1 din Abu Dhabi:
”Referitor la ultimele informatii aparute in presa din Romania in ultima perioada, Grupul Forza Rossa doreste sa faca urmatoarele precizari:
Vezi AICI cererea FR
Vezi AICI răspunsul venit de la Geneva
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu