Practica ”mindfulness” are foarte multă valoare pentru copii. Ce este această tehnică și cum se aplică copiilor? Vă spunem imediat.
Stresul este o săgeată cu vârful fin care afectează și copilăria. Din acest motiv, oferind copiilor strategii precum conștientizarea sau ”mindfulness” contribuie la o mai bună gestionare a situațiilor adverse și la o mai bună calitate a vieții în viitor.
Într-adevăr, această practică este potențial o cale importantă către auto-reglementarea emoțională. Adică le permite copiilor să se auto-regleze, deoarece le permite să-și orienteze atenția în moduri caracteristice, potrivit La Mente.
Constă în a-ți imagina culesul a 20 de flori de pe câmp și apoi așezarea lor pe o piatră mare în mijlocul drumului. În acel moment, copilul își va închide ochii și își va asculta propria respirație. Când inspiră, va culege o floare. Când expiră, o va arunca.
Pune copilul să sune un clopoțel și să asculte până când sunetul dispare. A închis ochii? A fost distras? Te-ai gândit la ceva? Dacă atenția sa s-a îndreptat către alți stimuli, repetă exercițiul. Scopul este ca, prin practică, să-și îmbunătățească capacitatea de atenție.
Cereți copilului să vă facă un masaj, asemănător cu frământatul aluatului de pizza. Când a terminat, rugați-l să-și frece foarte bine mâinile. Întreabă-l dacă mâinile sale sunt fierbinți și puneți-l să se concentreze pe acel sentiment. Scopul este să-l facă să intre în contact cu propriul său corp, adică să câștige mai multă conștientizare.
Cereți copilului să-și concentreze atenția asupra fluxului de aer care intră în plămâni. Pune-l să-și folosească respirația ca o ancoră pentru prezent. Dacă se îndepărtează de sarcină, nu contează. Pentru a vă redirecționa atenția către ancora pentru respirație, vă ajută să vă imaginați că plămânii sunt un balon care se extinde pe măsură ce aerul intră.
Auto-reglementarea emoțională implică o serie de etape. Potrivit ghidului ( Infocop, 2022), copilul poate folosi acronimul RAIN sau ”ploaie”, ca mijloc de promovare a auto-reglementării. Concret, ea constă din următoarele aspecte:
- Recunoaşte. Îi permite copilului să identifice ce emoție începe să simtă. De exemplu, mânie sau tristețe.
- Accept. Se referă la ”să dea drumul” emoției, fără a o judeca, fără a o evita, fără a o respinge. Se referă la așteptarea până când emoția își pierde din intensitate.
- Investiga. În ce parte a corpului simți emoția? Răspunsul la această întrebare promovează o mai mare autoreglare prin recunoașterea corpului sau scanarea corpului.
- Nu închide. Așezarea corporală a emoției, împreună cu identificarea și acceptarea ei, îi ajută pe copii să nu se contopească cu disconfortul. După ce observăm emoția resimțită, îi dăm drumul și continuăm să facem exerciții de respirație.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu