În cadrul emisiunii Nod în Papură profesorul Alfred Bulai a analizat cât de important e marketingul pentru a atrage consumatori, ajungând la un subiect care are în spate o afacere de miliarde: Pastilele minune de slăbit.
Sociologul Alfred Bulai nu crede în asemenea metode minune și remarcă că majoritatea acestor „tratamente” vin cu recomandarea de a se ține și cură de slăbire.
„Pastilele minune de slăbit se află la vecinătatea dintre marketing și înșelătorie. E haios că iei pastila, dar se recomandă totuși și regimul. Mersi, păi dacă țin regim normal că slăbesc. E posibil să aibă anumite vitamine în ele, dar în principiu aceste pastile reprezintă o afacere de miliarde”, a precizat profesorul Alfred Bulai.
Jurnalistul Val Vâlcu a completat amintind că în acest „tratament” există inclusiv o componentă psihologică, anume efectul placebo pe care creierul uman îl impune.
„Mai e și efectul placebo pentru dacă dai 100 de lei sau 500”, spune jurnalistul, completat de Alfred Bulai: „Păi tocmai din acest motiv trebuie să fie scumpe pentru că dacă ar costa 5 lei nu ar prezenta încrederea cumpărătorului”.
„Sigur că există efectul placebo, dar pe de altă parte trebuie să înțelegem că cei care produc pastilele minune de slăbit, de regulă nu merg pe ideea că merg mint, pun dozele de așa natură încât să nu facă rău”, a mai adăugat Alfred Bulai.
Bulai a amintit și cât e de important marketingul, inclusiv în modul în care sunt așezate alimentele pe rafturile marilor magazine, astfel încât cele aflate la nivelul cel mai accesibil pentru cumpărător sunt și cele mai scumpe. Sociologul subliniază că, inclusiv mărimea coșurilor de cumpărături și etichetele colorate ale produselor au legătură cu o strategie majoră de marketing.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News