În urma analizării informațiilor și imaginilor prăbușirii avionului Embraer 190 a Azerbaijan Airlines, pilotul Cezar Osiceanu a făcut o posibilă sinteză pentru DCNews.
Publicitate
Astăzi, 25 decembrie, aeronava Embraer 190 a Azerbaijan Airlines, cu numărul de zbor operaţional J2-8243 de la Baku la Groznâi, a fost direcţionată către Aktau din cauza unei cerinţe de aterizare de urgenţă şi s-a prăbuşit în apropierea oraşului. Cauzele accidentului sunt în curs de investigare.
La bord se aflau 67 de persoane, dintre care 62 de pasageri şi 5 membri ai echipajului. Conform informaţiilor preliminare, 32 de persoane au supravieţuit accidentului, deşi unele sunt în stare critică.
Pilotul Cezar Osiceanu a vorbit despre posibilele cauze ale prăbușirii, lansând mai multe supoziții pentru DCNews:
Despre avionul Embraer prăbușit, după vizionarea imaginilor și coroborarea primelor informații, până la rezultatul investigației comisiei de anchetă putem observa următoarele:
1. A avut o problemă gravă la comenzile de control a suprafețelor de comandă ale avionului care sunt acționate de un sistem tip fly-by-wire
2. cauza problemei poate fi impactul cu o pasăre declarat de piloți
3. piloții au informat controlorii de trafic aerian și au pus codul 7700 de avarie
4. în mod cert piloții au executat toate manevrele impuse de checklistul de avarie deoarece au avut suficient timp pentru acestea
5. a fost efectuată inițial o apropiere care a fost însă întreruptă și s-a mai încercat o dată venirea la aterizare
6. avionul a avut o serie de modificări importante în plan vertical și orizontal ale atitudinii posibil și din cauza vântului și efectului mării din apropiere
7. așa după cum se vede din filmări avionul a fost scăpat de sub controlul pilotului aflat la comandă (de obicei pilotul comandant dacă checklistul de avarie nu prevede altfel)
8. modul în care a avut loc ultima parte a apropierii și impactul cu terenul poate sugera ca a avut loc o lipsă a comenzilor eleroanelor sau direcției, avionul neputând fi introdus corect în viraj pentru a putea fi axat pe pista de aterizare situată mai în dreapta locului unde a avut loc contactul”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News