Muzeul Municipiului București vă invită să vizitați, începând cu data de 24 iulie 2020, la Palatul Suțu, expoziția „Reclama modelează lumea”. Expoziția va putea fi vizitată în perioada 24 iulie - 13 septembrie 2020.
Puternic instrument de promovare, cu rolul de a convinge și de a câștiga încrederea potențialilor cumpărători, reclama este un element important care reflectă și poate schimba stilul de viață și evoluția gustului, modelează atitudinile și comportamentul, sau, de ce nu, poate promova obiceiuri nesănătoase scrie Ortanța Constantin, Șef Birou Patrimoniu și Evidență Centralizată
„O combinație între comunicare și marketing, reclama a devenit rapid parte integrantă a oricărei afaceri, folosită pentru a crea o impresie memorabilă. Impactul pozitiv al unui produs sau serviciu și recunoașterea acestuia pot fi cheia succesului. Reclama implică strategie și gândire; ea poate crea emoție, căci se bazează pe culoare, pe simțul tactil, pe miros, sunet, muzică sau gust. De multe ori, nostalgia poate determina modul în care percepem o reclamă.
Evoluția reclamei este dictată de ritmul de schimbare a societății, de condițiile socio-economice ale țării de referință, iar influența ei este perpetuă. Pe măsură ce industrializarea s-a extins, oferta de produse și nevoia de publicitate au crescut în același ritm, ilustrând modul în care oamenii trăiesc, cumpără, mănâncă, se distrează și comunică.
Obiectele din cadrul acestei noi expoziții fac parte din mai multe colecții ale Muzeului Municipiului București. Contribuie cu exponate: Colecția Știință și tehnică, Colecția Diverse, Colecția Tipărituri și imprimate, Colecția Sticlă și porțelan, Colecția Fotografii, cărți poștale și clișee fotografice și Colecția Textile și accesorii vestimentare.
Industria orologeră a dat lumii faimoase branduri de ceasuri, cunoscute în întreaga lume, ceasuri folosite pentru a ține pasul cu timpul, dar și pentru a reflecta gustul și personalitatea posesorului. Pentru a ilustra imporanța acestora, am ales să expunem câteva piese din colecția de ceasuri a muzeului: printre ele, un ceas bărbătesc de mână, în vitrina intitulată „Pentru dumneavoastră, domnule”, care reprezintă o donație din anul 1977, donatorul „purtând acest ceas în perioada pregătirii și desfășurării insurecției în Capitală”, conform documentelor din patrimoniul muzeului; un ceas mecanic „Victoria” - ceas de masă cu mecanism pe 4 rubine, produs la Fabrica de ceasuri Victoria din Arad.
În vitrina „Bomboane cu istorie” veți găsi cutii de bomboane ale celebrelor mărci românești de ciocolată de odinioară Capșa și Anghelescu - „bombonerie fină, patiserie aleasă și lucrări artistice în zahăr”. Alături de ele este expusă și cutia de bomboane confecționată special de Fabrica de ciocolată Capșa cu ocazia vizitei Împăratului Franz Joseph I la București, în anul 1896.
În vitrina denumită „Pentru dumneavoastră, doamnă”, am expus „creațiuni și modele menite să îndrumeze femeia elegantă și modernă, care ar vrea sa fie în curent cu moda”, cum suna o reclamă publicată în 1932 în „Realitatea ilustrată”.
Domnii sunt îndemnați: „Faceti-vă cumpărărturile necesare numai La Vulturul de Mare cu peștele în ghiare”, de către cea mai cunoscută reclamă din perioada interbelică. Înființat în 1878 de către Theodor Athanasiu, La Vulturul de Mare a devenit unul dintre cele mai elegante magazine din București în perioada interbelică.
În cadrul expoziției sunt etalate și halbe de bere care au aparținut Fabricii de bere Luther și au fost achiziționate de muzeu în anul 1966. Fabrica de bere a fost construită în 1869 de industriașul german Erhard Luther, iar berea Luther a devenit, în scurt timp, una dintre cele mai solicitate băuturi în hanurile și restaurantele Capitalei, fabrica Luther câștigându-și statutul de furnizor al Curții Regale a României. Fosta „Fabrică de bere Luther” poate fi admirată într-un tablou realizat în ulei pe pânză.
Pe lângă obiectele expuse, fotografiile, cărțile poștale și tipăriturile oferă imagini de reclamă a unor produse și fabricanți de produse tehnice, îmbrăcăminte, farmaceutice, de băuturi și ciocolată, a unor magazine de renume, multe dintre ele de mult dispărute.
Muzeul Municipiului București vă invită la o plimbare nostalgică în jurul reclamelor - o expresie a timpurilor trecute, pentru a descoperi modul în care reclama a modelat și continuă să modeleze lumea noastră” anunță un comunicat MMB.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News