Atunci când copii plâng sau sunt mofturoși, unii părinți se așteaptă ca micuții să se calmeze doar printr-un simplu îndemn, dar vocea și gesturile lor transmit un alt mesaj, impregnat de frustrare, anxietate, angoasă sau chiar furie.
Copiii captează aceste emoții și, departe de a se calma, se simt mai neliniștiți și nesiguri. Pur și simplu nu este consecvent să ceri copiilor să se calmeze atunci când ru ca adult nu ești în stare să o faci.
Autoreglarea emoțională este o capacitate care este subdezvoltată la copii. Managementul emoțiilor și controlul impulsurilor depind practic de lobii prefrontali ai creierului, care sunt ultimele zone care se dezvoltă.
Potrivit Angolo Psichologia, acest lucru explică, de ce copiii mici sunt atât de impulsivi și nerăbdători. De asemenea, explică de ce au probleme în a se calma atunci când sunt enervați sau frustrați.
Pentru a calma un copil și a-l ajuta să-și dezvolte abilitățile care îi permit să preia controlul asupra emoțiilor sale, adulții trebuie să devină modelele lui.
Dar atunci când adulții nu reușesc să rămână calmi în fața crizelor copiilor lor, ei demonstrează că răspunsurile mai primitive sunt o alegere comportamentală validă.
Când răspundem la țipete cu mai multe țipete și la mânie cu mai multă furie, crizele de furie vor deveni un fel de competiție pentru a vedea cine ridică cel mai tare.
• Păstraţi-vă calmul. Este greu, mai ales după o zi proastă sau când te grăbești, dar numără până la 10, 20 sau 100 și respiră adânc. Amintiți-vă că reacția dvs. de azi poate face o diferență pentru copilul dvs. de mâine.
• Validați-i emoțiile. Dacă un copil se comportă neliniștit și este supărat sau frustrat, a-i cere să se calmeze ignorându-și emoțiile nu este soluția. Când copiii fac crize de furie, este pentru că nu pot face față gândurilor și emoțiilor care îi asaltează. Nu le minimiza, validează-le dându-le un nume și învățându-i să le exprime.
• Voce fermă și propoziții clare. Când un copil este supărat, țipetele nu vor face nimic. În mod ideal, rămâi calm, vorbește-i cu o voce fermă și dă-i instrucțiuni clare pe care să le poată înțelege rapid. Vorbește întotdeauna cu el privindu-i în ochi, astfel încât să se simtă auzit și să asculte.
• Încurajează dialogul. Desigur, dacă copilul este foarte supărat, dialogul nu va ajuta prea mult, dar când se liniștește, îi poți spune despre ce s-a întâmplat. Nu lăsa această situație să treacă. Luați asta ca pe o oportunitate pentru a-l spune cum ar trebui să reacționeze data viitoare când se întâmplă așa ceva.
În cele din urmă, amintiți-vă că răbdarea și respectul sunt piloni esențiali ai educației pozitive. Nu aștepta de la copiii tăi ceea ce nu ești capabil. În cazul în care, ca părinți, nu știți să vă controlați emoțiile, nu vă puteți aștepta ca copiii voștri să o facă.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News