În Ungaria va fi ridicată o fabrică de baterii pentru maşini. Investiţia de 7 miliarde de euro este cea mai mare din istoria ţării.
Cea mai mare investiţie din istoria de până în prezent a Ungariei se va realiza la Debrecen, unde China Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL), cel mai mare producător de acumulatori din lume, va construi a doua sa fabrică din Europa, o investiţie în valoare de aproximativ 3.000 de miliarde de forinţi (peste 7 miliarde euro) - a anunţat Levente Magyar, secretar de stat al Ministerului ungar de Externe şi Comerţului Exterior, responsabil pentru relaţia cu Parlamentul.
Secretarul de stat a relatat că vineri s-au încheiat negocierile care au durat peste doi ani, în urma cărora fabrica companiei CATL va fi ridicată pe o suprafaţă de 221 de hectare, creându-se, astfel, aproximativ 9.000 de noi locuri de muncă. Levente Magyar a adăugat că mai multe detalii despre investiţie vor fi făcute publice după aprobarea investiţiei de către acţionarii companiei chineze.
"Investiţia chineză este în domeniul producţiei de autovehicule electrice. Acest lucru confirmă, încă o dată, că guvernul ungar a luat decizia corectă atunci când a anunţat strategia sa de deschidere către China şi când a definit industria autovehiculelor electrice ca unul dintre principalii piloni ai dezvoltării economice a Ungariei", a subliniat secretarul de stat.
În comunicatul Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL) se precizează că în construcţia fabricii de acumulatori de la Debrecen, cu o capacitate de producţie de 100 gigawaţi oră (GWh), va fi investită suma de 7,34 de miliarde de euro. Aceasta va fi a doua fabrică europeană de acumulatori a companiei, cealaltă fabrică aflându-se în Germania.
În funcţie de aprobarea acţionarilor companiei, construcţia primei unităţi de fabricaţie ar putea începe deja anul acesta. Fabrica va fi construită în Parcul Industrial Sud de la Debrecen, urmând să furnizeze celule şi module de acumulatori pentru producătorii europeni de automobile.
În comunicatul companiei se subliniază că Ungaria - şi în special oraşul Debrecen - se poate lăuda cu un mediu de afaceri stabil, cu o infrastructură dezvoltată şi conexiuni logistice bune, cu o industrie auto cu o istorie îndelungată şi cu forţă de muncă bine pregătită, competitivă. Întrucât fabrica din Ungaria va fi aproape de fabricile de automobile ale unora dintre clienţii săi - cum ar fi Mercedes-Benz, BMW, Stellantis şi Volkswagen - CATL va putea satisface mai bine cererea de acumulatori de pe piaţa europeană.
Clienţii europeni ai CATL au salutat noul proiect. Markus Schäfer, membru al consiliului de administraţie al Mercedes-Benz Group AG, director tehnic responsabil pentru dezvoltare şi achiziţii, a declarat că noua fabrică europeană a CATL din Ungaria reprezintă o altă piatră de hotar în extinderea producţiei de autovehicule electrice, scrie Rador.
CITEŞTE ŞI Ford are suficiente baterii pentru a produce 2 milioane maşini electrice
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Roxana Neagu
de Roxana Neagu